י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"15 חודשים כמו 15 שנה"

שר הבריאות האוסטרי התפטר בגלל תשישות

בתום 15 חודשים של מאבק בנגיף הקורונה יומם ולילה, שר הבריאות האוסטרי נשבר והחליט לפרוש מתפקידו. השר בן ה-60 הסביר כי המשרד זקוק בימים אלה לשר במשרה מליאה וכי הוא חש שינו יכול למלא את תפקידו ב-100% | הנשיא והקנצלר שיבחו את פועלו

שר הבריאות האוסטרי התפטר בגלל תשישות
השר רודי אנשובר צילום: מתוך פייסבוק

שר הבריאות האוסטרי רודולף אנשובר, הגיש את התפטרותו מהממשלה בגלל תשישות. השר בן ה-60, מונה בינואר 2020 והוביל את מערכת הבריאות של המדינה במאבק במגיפת הקורונה.

"במשבר הבריאות הקשה ביותר מזה עשרות שנים אוסטריה זקוקה לשר בריאות שנמצא בכושר של 100%", אמר השר בהצהרה לעיתונאים. "זה לא אני כרגע". לדבריו, 15 חודשי כהונתו "הרגישו כמו 15 שנה". הקנצלר סבסטיאן קורץ הודה לשר הבריאות על פועלו ואמר כי "הקריב את עצמו למען מדינתנו". מחליפו של אנשובר, הוא וולפגנג מוקשטיין, רופא וחבר המפלגה הירוקה.

השר לשעבר אנשובר ששימש בעבר כמורה, אמר לעיתונאים "אני עמוס ומותש", הוא הסביר כי סבל ממספר בעיות בריאותיות, כולל לחץ דם גבוה, וסוכר בדם. "במגיפה איש אינו נקי מטעויות", אמר והגן על הממשלה. "אני מאמין שלמרות שנעשו טעויות, הרבה דברים נעשו נכון במדינה הזאת".

נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן, הודה למר אנשובר ומסר: "בשם הרפובליקה וגם באופן אישי על עבודתך הבלתי נלאית בתקופה הקשה והלחוצה לאין שיעור במגיפה". הקנצלר סבסטיאן קורץ אמר, כי החלטתו של השר להתפטר מלמדת על השפעת המגפה לא רק על האדם, אלא גם על אדם בעל סמכות "הוא היה פעיל יום ולילה והיה עליו לקבל החלטות".

בחודשים האחרונים הוא מצא את עצמו יותר ויותר בסכסוך עם המפלגה של הקנצלר סבסטיאן קורץ, הוא היה השותף הבכיר בממשלת הקואליציה של אוסטריה. אנשובר היה בעד סגר מחמיר יותר לטיפול במקרים הגוברים. השמרנים היו מעוניינים לפתוח את הכל במהירות.

בדברי הפרידה שלו, אמר אנשובר כי המתיחות מחוץ לממשלה ומבפנים הותירה אותו להרגיש מאוד לבד. בנובמבר האחרון קיבל אנשובר הגנה משטרתית לאחר שקיבל איומי מוות. מר אנשובר אינו הפקיד האירופי הראשון שהתפטר במהלך המגפה בגלל תשישות.

נזכיר כי במרץ 2020 התפטר שר הבריאות ההולנדי ברונו ברוינס, לאחר שהתמוטט במהלך דיון פרלמנטרי בנושא נגיף הקורונה.

ממשלת אוסטריה משרד הבריאות שר הבריאות סבסטיאן קורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד