ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חרם חילוני או מהלך שיווקי?

העיתונים הכלכליים דווחו כי הוסרה חותמת הכשרות של 'בד"צ העדה החרדית' ממוצרי חברת נסטלה, בשל החרם החילוני נגד הבד"צ • מנהל מערכת הכשרות: החברה ביקשה להסיר החותמת ממוצרים יקרים כבר לפני שנה • ליאור וייץ עם הפרטים

חרם חילוני או מהלך שיווקי?

האם החרם החילוני נגד מוצרי 'בד"צ העדה החרדית' צובר תאוצה?

בתחילת הקיץ הנוכחי החליטה חברת הגלידות נסטלה, כחלק ממהלך שיווק אסטרטגי, לכלול את כל מוצריה במסגרת הכשר 'בד"ץ העדה החרדית'. נסטלה היא כידוע תאגיד רב-לאומי בתחום המזון והמשקאות. על פי המגזין פורבס, נסטלה היא החברה המסחרית ה-51 בגודלה בעולם, עם נכסים בשווי כולל של 142.65 מיליארד דולר. נסטלה מחזיקה כיום ביותר מ-50% ממניות החברה הישראלית אסם.

גלידות נסטלה פתחה לפני כשבועיים במבצע שיווקי נרחב להחדרת סדרת מוצרים חדשה תחת המותג "JOYA". בקמפיין לא מוזכר ההכשר של בד"ץ העדה החרדית.

מיקי לפיד, מרכז מטה המאבק נגד 'בד"ץ העדה החרדית', אמר היום: "חודשיים עברו מאז ההכרזה הגורפת כי כל גלידות נסטלה ישווקו בהכשר בד"ץ העדה החרדית, ומוצר חדש יוצא לשווקים, כשהוא נתמך בקמפיין ותקציב אדיר ממדים, ורק דבר אחד 'שכחו' הפעם - את הכשר הבד"ץ. נסטלה היא אחת מחברות המזון הגדולות בעולם, והם יודעים היטב מהו שיווק. לא ייתכן כי השמטת הכשר הבד"ץ ממוצר הדגל המתוקשר היא מקרית".

אלא שהרב גבריאל פפנהיים, מנהל ועד הכשרות של העדה החרדית, סירב 'להתלהב' מהצלחת החרם החילוני. לדבריו, אין כל שחר לפרסומים. "עוד לפני שמשהו בחברה החילונית חלם על חרם, פנתה אלינו חברת נסטלה בבקשה שלא להטביע את חותם הכשרות על מוצרים מסויימים המיועדים לציבור החילוני. לא הבענו התנגדות בשל העובדה שמדובר במוצרים יקרים, שאינם מיועדים במילא לציבור החרדי. ההסדר הזה עובד תקופה ארוכה, וחבל שיש מי שמנסה לנגח את ההכשר על לא דבר".

כך או כך, אסם, שחברת נסטלה שולטת בכ-50 אחוזים ממניותיה, דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010 לפיהן רשמה החברה עלייה של 11.1% במכירות לרמה של 940.9 מיליון שקל, לעומת כ-847 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, רשמה החברה צמיחה אורגנית של 3.9%. בחו"ל השיגה החברה גידול של 1.7% במכירות ל-173.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 7.7% ברווח הנקי, לעומת הרבעון המקביל.

בנסטלה טוענים כי השיפורים ברווח הם בעיקר תוצאות מדיניות החברה בשנים האחרונות, הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי החברה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל והשקת מוצרים חדשים, וזאת בנוסף לתהליכי מיזוג והתייעלות הבאים לידי ביטוי בירידה בעלויות התפעוליות כאחוז מהמחזור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד