י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הלחימה הארוכה בתולדות אמריקה

ביום השנה לנפילת התאומים: ארה"ב תסיג את כוחותיה מאפגניסטן

ממשל ביידן צפוי להודיע על תאריך ה-11 בספטמבר, יום נפילת התאומים כיום בו תושלם הנסיגה המלאה של כוחות ארה"ב מאפגניסטן | גוברים הקולות המתנגדים למהלך בתואנת סיכון חיי אדם ופגיעה בחירות אזרחי אפגניסטן הנותרים מאחור

ביום השנה לנפילת התאומים: ארה"ב תסיג את כוחותיה מאפגניסטן
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

ארה"ב תסיג את כוחותיה מאפגניסטן עד 11 בספטמבר, ממשל ביידן ישלים את הנסיגה המלאה של כוחות ארה"ב באפגניסטן עד ה-11 בספטמבר, התאריך בו נפלו בניני התאומים בארה"ב, ונהרגו כמעט 3000 אנשים, לאחר שמטוסים מלאים בנוסעים שנחטפו על ידי טרוריסטים בפיקודו של אוסאמה בן לאדן שחוסל שנים אחר כך על ידי ארה"ב.

ביידן רמז לאחרונה כי קשה לעמוד בתאריך הנסיגה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-1 במאי בגלל "סיבות טקטיות" ויהיה בלתי אפשרי להוציא את החיילים בצורה בטוחה ומסודרת. באפגניסטן נותרו כ-2,500 חיילים אמריקאים.

עם הידיעה על החלטת ביידן, מנהיג המיעוט בסנאט, מיטש מקונל הרפובליקני, זעם על כך, ואמר כי הממשל "מתכנן להתקפל ולנטוש את המאבק באפגניסטן". הוא אמר כי "נסיגה פזיזה כזו תפקיר את האזור האפגני שלנו ואת שותפינו במאבק משותף נגד טרוריסטים שטרם ניצחנו, היא תפקיר ספציפית גם את נשות אפגניסטן שחירויות הפרט שלהן וזכויות האדם יפגעו, זה לא היה צריך להתפתח ככה".

"היום באפגניסטן הלחימה כמעט אך ורק על ידי השותפים המקומיים שלנו, בעלי בריתנו התחננו במיוחד שארצות הברית תישאר לצידם", אמר. מקונל אמר עוד כי הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד הביעו התנגדות כאשר ממשל טראמפ הציע להוציא את כוחות ארה"ב מסוריה ואפגניסטן. "אותם קולות בשני הצדדים צריכים להיות מודאגים באותה מידה מהודעת ממשל ביידן", הוסיף.

הוא המשיך ואמר כי אמריקה "ראתה את הסרט הזה לפני כן" וציין כיצד ממשל אובמה החליש את כוחות ארה"ב בעירק, דבר שהביא לעליית המדינה האסלאמית, דאעש, ונטישת אפגניסטן בשנות התשעים אפשרה לטליבאן לשגשג ולהיות מקלט למחבלים, מה שהוביל להתקפות ה-11 בספטמבר.

מקונל אמר כי "אל-קאעידה וטרוריסטים אסלאמיים קיצוניים אחרים טרם הובסו", שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן צפוי לתדרך את ברית נאט"ו על ההחלטה במהלך ביקור בבריסל ביום רביעי.

כזכור הטליבאן, בתגובה לדבריו של ביידן בדבר אי עמידה בתאריך שקבע הנשיא לשעבר טראמפ, איים "להמשיך במאבקו בג'יהאד נגד כוחות זרים לשחרור מדינתו" אם לצבא ארה"ב תהיה נוכחות לאחר ה-1 במאי.

בתמורה להוצאת הכוחות האמריקניים, הטליבאן התחייב שלא לאפשר לאל-קאעידה להשתמש באפגניסטן כבסיס להפעלת טרור נגד ארה"ב ובעלות בריתה, והתחייב להפסיק את האלימות ולהיכנס לשיחות שלום עם ממשלת אפגניסטן.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח כי למעלה מ-2,300 אנשי צבא ארה"ב מתו ויותר מ-20,000 נפצעו באפגניסטן מאז תחילת המלחמה באוקטובר 2001, המלחמה הארוכה ביותר בתולדות אמריקה.

ג'ו ביידן צבא ארה''ב אפגניסטן אסון התאומים אל קעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד