י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מכונת הריגה אכזרית"

גרמניה: החל משפטם של 11 חשודים בקבוצת טרור

11 חברי קבוצת טרור מהימין הקיצוני בגרמניה הועמדו למשפט שנפתח אמש בעיר שטוטגרט במדינה | הנאשמים תכננו: "לטלטל את המדינה עם טרור"

גרמניה: החל משפטם של 11 חשודים בקבוצת טרור
שוטרים בגרמניה צילום: רויטרס

משפטם של 11 חשודים בקבוצת טרור מהימין הקיצוני נפתח ביום שלישי בעיר שטוטגרט בגרמניה.

החשודים, בני 32 עד 61 נעצרו בפברואר אשתקד. התובעים טוענים כי 11 הגברים - כולם גרמנים - היו חברים ב"קבוצת S" שתכננה התקפות על מהגרים מוסלמים ופוליטיקאים, במטרה לעורר מלחמת אזרחים.

אדם נוסף לשעבר שוטר, מואשם כי העניק תמיכה מהותית לקבוצה. גם הוא עומד למשפט. עוד אדם שהמשטרה עדיין לא עצרה לאחר שנעלם, עומד לדין בהיעדרו. כך דווח ה-BBC.

על פי התקשורת הגרמנית, הקבוצה התכוונה "לטלטל עם טרור את המדינה והסדר החברתי בגרמניה". ורנר אס, המנהיג של הקבוצה, ארגן פגישה ראשונית בספטמבר 2019. במהלך החודשים הקרובים אחרים הצטרפו אליו ושמרו על קשר בטלפון ובצ'אט באינטרנט.

על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, ורנר תכנן לרכוש רובה קלצ'ניקוב עם 2,000 כדורי תחמושת, תת מקלע עוזי ורימוני יד. באותו זמן לקבוצה כבר היו 27 כלי נשק ללא רישיון, לרוב אקדחים. "אם הנאשמים היו מסוגלים לבצע את פעולות הטרור המתוכננות שלהם, היינו רואים כאן מכונת הריגה אכזרית ומסיבית מאד", כך אמר ראלף מיכלפלדר, החוקר הפלילי הראשי של מדינת באדן-וירטמברג.

כלי תקשורת בגרמניה מדווחים כי הרשויות הוזעקו לאחר מידע על פעילות הקבוצה בסתיו 2019 על ידי מודיע של המשטרה, שהוא כיום העד הראשי שנמצא תחת הגנה צמודה של המשטרה. בפברואר 2020 עצרה המשטרה 13 גברים מחמש מדינות שונות בגרמניה. אחד מהם מת במעצר לפני המשפט. תורסטן וו, שהואשם בתמיכה בקבוצה, עבד עבור המשטרה במדינת נורדריין-וסטפאליה והציע לכאורה 5,000 אירו לרכישת נשק להתקפות.

פעילי ימין קיצוני אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד