ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
מורשת טראמפ

ביידן אישר להמשיך בעסקת המטוסים עם האמירויות

ממשל ביידן הודיע לקונגרס כי הוא ממשיך לקדם את "עסקת הענק" בתחום הנשק בין ארה"ב לאמירויות שאושרה בימי ממשל טראמפ. במסגרת העסקה צפויים האמריקנים למכור לאמירתים נשקים מתקדמים ובהם כ-50 מטוסי F35, מזל"טים חמושים וציוד נוסף בשווי של כ-23 מיליארד דולר

ביידן אישר להמשיך בעסקת המטוסים עם האמירויות
ג'ו ביידן צילום: פלאש 90

ממשל ביידן ימשיך במכירות נשק על סך 23 מיליארד דולר לאיחוד האמירויות הערביות.

ארה"ב תמשיך במכירות נשק על סך 23 מיליארד דולר לאיחוד האמירויות הערביות כולל מכירת מטוסי F-35, מל"טים וציוד מתקדם אחר, כך דווח בתקשורת ארה"ב.

דובר משרד החוץ אמר כי הממשל יתקדם עם ההסכמים בין המדינות במכירות נשק לאיחוד האמירויות, "אנו ממשיכים לבחון פרטים ולהתייעץ עם גורמים באמירויות" צוטט גורם בממשל.

כזכור ממשל ביידן השהה את העסקאות עליהן הסכים הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, "על מנת לבחון אותן". הסכם מכירות הנשק לאיחוד האמירויות נחתם ממש לפני שטראמפ עזב את תפקידו.

כזכור, ממשל טראמפ הודיע לקונגרס בנובמבר כי הוא אישר את המכירה לאיחוד האמירויות כעסקת המשך להסכמי אברהם , הסכם שתיווכה ארצות הברית בספטמבר האחרון ובו הסכימה איחוד האמירויות לנרמל את היחסים עם ישראל.

כזכור, כמה מחוקקים אמריקניים מתחו ביקורת על איחוד האמירויות הערביות על מעורבותה במלחמה בתימן, סכסוך שהביא את אחד האסונות ההומניטאריים הקשים בעולם, וחשש כי העברת הנשק לאיחוד האמירויות עשויה להפר את הערבויות של ארה"ב שישראל תשמור על יתרון צבאי באזור. אך ישראל הודיעה שהיא לא מתנגדת למכירות.

דובר משרד החוץ האמריקני אמר ביום שלישי כי תאריכי המסירה המשוערים במכירות איחוד האמירויות הערביות, יהיו מ-2025 ואילך.

איחוד האמירויות ג'ו ביידן דונאלד טראמפ מטוס קרב אדיר F35

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד