ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עשרות ח"כים חתמו

הצעת חוק: מחבל שיקבל כספים מהרשות - יאבד את האזרחות

יום הזיכרון לחללי צה"ל: 42 חברי כנסת ממפלגות שונות חתמו על הצעת חוק אשר קובעת כי במידה ואזרח ישראלי נידון למאסר וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית - תישלל ממנו האזרחות הישראלית | הורים שכולים: "ימנע עידוד למחבלים רוצחים"

הצעת חוק: מחבל שיקבל כספים מהרשות - יאבד את האזרחות
אסירים בטחוניים בכלא צילום: Hassan Jedi/Flash90

הסוף לחגיגות לכבוד המחבלים? לקראת יום הזכירון לחללי צה"ל ונפגעי פועלות האיבה, הונחה אתמול (שלישי) הצעת חוק השוללת אזרחות ישראלית למחבלים אשר מקבלים תמלוגים מהרשות הפלסטינית.

על פי הצעת החוק, אזרח או תושב ישראלי שנידון למאסר בגלל מעשה טרור, וקיבל על כך כספים ופיצויים מהרשות הפלסטינית, לא יוכל להישאר בישראל ואף תישלל ממנו האזרחות הישראלית.

אך לצד זאת, במידה והמחבל מקבל את הכספים מהרשות הפלסטינים, ומחזיר אותם, הוא יוכל לקבל את אזרחותו חזרה.

כיום, מחבל שמקבל כספים מהרשות לא נשללת ממנו האזרחות, אלא אם בית המשפט מחליט ורק במקרה ושר הפנים מגיש זאת, כשגם אז הוא צריך לבקש את הסכמת השב"כ והיועץ המשפטי לממשלה.

42 חברי כנסת מכמה סיעות חתמו על הצעת החוק החשובה. יוזמי החוק הם אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' ואבי דיכטר מ'הליכוד'.

סטרוק כתבה בפוסט בפייסבוק: "ביום הזיכרון הזה הצלחנו לאחד את רוב הסיעות בכנסת סביב הצעת חוק שמתחילה לעשות צדק עם נפגעי הטרור, ולבוא חשבון עם המחבלים-הרוצחים".

"ההסכמה הרחבה סביב החוק הזה מבטיחה שהוא יכנס בקרוב לספר החוקים של מדינת ישראל. זהו צעד ראשון בסדרת צעדי חקיקה שיחזירו למשפחות נפגעי הטרור, ולמדינת ישראל כולה, את המוסר והכבוד הלאומי מול מבקשי נפשנו", סיכמה.

אסירים ביטחוניים הרשות הפלסטינית אזרחות ישראלית אבי דיכטר סיטרוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד