ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בקשתו לשחרור מוקדם נדחתה

בן 82: הנוכל היהודי המפורסם בעולם שעקץ במיליארדים מת בכלא

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים בשעה האחרונה על מותו של הנוכל הגדול בהיסטוריה שחי על אדמתה ועקץ בעשרות מיליארדי דולרים אזרחים ועמותות רבות ברני מיידוף. לפני כשנה, כאשר חלה מאוד בכלא הגיש בקשה לשחרור מוקדם וסורב. בעודו בכלא נפטרו שני בניו ממחלת הסרטן

בן 82: הנוכל היהודי המפורסם בעולם שעקץ במיליארדים מת בכלא
ברני מיידוף צילום: צילום מסך

ברנרד מיידוף, איש העסקים היהודי-אמריקני שהורשע בהונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה הלך לעולמו והוא בן 82 במותו. על פי הדיווחים בארצות הברית הוא מת בבית כלא פדרלי מסיבות טבעיות.

כזכור, בחודש פברואר 2020 ברנרד המכונה 'ברני' מיידוף, ביקש רחמים מבית המשפט עקב מצבו הרפואי, אך סורב. מיידוף היה איש עסקים וברוקר יהודי-אמריקאי, שהיה ראש החברה למסחר בניירות ערך "ברנרד מיידוף". וכיהן כיושב ראש דירקטוריון הנאסד"ק בארצות הברית. הוא הורשע בהונאה של עשרות מיליארדי דולרים, ונידון ל-150 שנות מאסר במצטבר.

בבקשה שהוגשה בשנה שעברה לבית המשפט הפדרלי, עורך דינו של מיידוף ביקש שחרור מטעמי חמלה מהכלא הפדרלי עבור לקוחו שהיה אז בן 81, לבקשה צורפה חוות דעת רפואית, כי למיידוף, הצמוד לכיסא גלגלים וסובל מבעיות רפואיות רבות, יש פחות מ-18 חודשים לחיות.

בחודש מרץ בשנה שעברה, הוא אמר כי ימות בקרוב מאי ספיקת כליות. אך התובעים אמרו אז בבית המשפט, כי יש לדחות את הבקשה ל"שחרור חמלה", מכיוון שמיידוף מעולם לא קיבל אחריות לתכנית ההונאה שלו בסך 19 מיליארד דולר, וגם לא גילה חמלה כלפי קורבנותיו, התובעים אמרו כי גם כ-500 מתוך 520 הקורבנות פנו לבית המשפט הפדרלי במנהטן על בקשתו של מיידוף והתנגדו לשחרורו חרף מצבו הבריאותי.

כזכור, מיידוף ריצה עונש מאסר של 150 שנה בכלא הפדרלי בצפון קרוליינה, את חיי הנוכלות הוא החל בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת והמשיך עמם עד למעצרו הדרמטי בשנת 2008. הוא הודה באשמה בשנת 2009 ב-11 אישומים בגין עבירות הקשורות להלבנת הון, עדות שקר וכן זיוף מסמכים פיננסיים.

התוכנית 'פונזי' שפורסמה כדי לפתות את הציבור להשקיע, חשפה את עשרות מיליארדי הדולרים שדווחו כרווח, אך היו רווח מזויף, המשקיעים האמינו שהרוויחו באמצעות התכנית של מיידוף, אך למעשה, בפועל קיבלו כסף של משקיעים חדשים.

מיידוף באחד הדיונים בעניינו.

יצוין כי בין הקרבנות, רבים מהעמותות היהודיות הבולטות שספגו גם הן הפסדים גדולים, בהן 'ישיבה יוניברסטי', שספגה הפסד של 140 מיליון דולר, אנשי עמותת 'בית חולים הדסה' הפסידו 90 מיליון דולר והקרן של ניצול השואה אלי ויזל ז"ל הפסידה 15 מיליון דולר.

לאחר שהגיש בקשה לשחרור בשל מצבו הרפואי, אמר אחד מקורבנותיו, גרג פלסון; "הוא חולה סופני, אני שבור סופני" ולכן "לא מגיע לו שום הקלה".

מיידוף, שנולד ב-29 באפריל 1938, למד להיות נוכל מהוריו כבר בגיל צעיר. הוריו, ראלף, שרברב לשעבר, וסילביה, ניהלו חברה בשם 'גיברלטר ניירות ערך' בקווינס, ניו יורק - עד שרשות ניירות ערך סגרה אותה בגלל חריגות בדיווחים שלהם.

אך בניו שגילו את הנוכלות שלו, דיווחו עליו אז לרשויות הפדרליות. ב-11 בדצמבר 2008 הוא נעצר והואשם בהונאת ניירות ערך. הבן מארק, בנו הבכור של מיידוף, נפטר בגיל 46 בשנת 2010 במלאת השנה השנייה למעצר אביו. אנדי מיידוף נפטר גם הוא, ממחלת הסרטן כעבור ארבע שנים בגיל 48.

"עד כמה שקשה לי לחיות עם הכאב שגרמתי לכל כך הרבה, אין מה להשוות למידת הכאב שאני סובל עם אובדן בניי מארק ואנדי", אמר ברני מיידוף לחדשות NBC במייל מהכלא בשנת 2015. "אני חי עם הידיעה שמעולם הם לא סלחו לי על שבגדתי באהבתם ובאמונם. ככל שניסיתי להגיע אליהם בניסיון להסביר את הנסיבות שגרמו לבגידתי הם לא מצאו אפשרות לסלוח לי" הוא כתב.

ברנרד מיידוף הונאת מיידוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד