ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מתנגד להתערבות בית הדין"

ראש ממשלת בריטניה מתייצב לצד ישראל

בוריס ג'ונסון מתייצב לצד ישראל באשר לחקירת בית הדין בהאג על פשעי מלחמה שביצעה כביכול ישראל נגד הפלסטינים וטוען כי אין לשופטים שום סמכות לדון בנושא | ראשי הארגונים היהודים מודים לראש הממשלה על דבריו 

ראש ממשלת בריטניה מתייצב לצד ישראל
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הפתיע (או שלא) בתשובה לשאלה, האם על בית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור פשעי מלחמה לכאורה מצד ישראל - והודיע ​​בתוקף על התנגדותו לחקירה שכזו.

במכתב לארגונים פרו ישראלים השיב ג'ונסון: "אנו מתנגדים לחקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי לפשעי מלחמה בפלסטין". הוא אמר כי "בריטניה לא קיבלה את החקירה, בגלל חוסר סמכות שיפוט במקרה הזה, בהתחשב בכך שישראל אינה חתומה על אמנת רומא, ופלסטין אינה מדינה ריבונית". הוא הוסיף כי "חקירה זו נותנת רושם שהיא התקפה מזיקה על ידידה ובעל ברית של בריטניה".

בתגובה לדברי ג'ונסון, מסרו ראשי ארגונים ידידי ישראל, לורד פולק, ולורד פיקלס: "אנו מברכים מאוד על תמיכת ראש הממשלה, ועל התנגדות בריטניה לחקירה השנויה במחלוקת של בית הדין הבינלאומי בהאג, כפי שקובע ראש הממשלה, לבית הדין הבינלאומי אין סמכות שיפוטית ואנחנו תומכים בהחלטה של ​​בריטניה לעמוד לצידה של ישראל נגד החקירה".

כזכור, בית הדין הבין-לאומי בהאג שבהולנד, קיבל בחודש פברואר החלטה דרמטית כשאישר לפתוח בחקירה נגד ישראל ונגד ארגון הטרור חמאס בחשד שביצעו פשעי מלחמה במהלך העימותים ביניהם בשנים האחרונות. בהחלטה נכתב כי יש ראיות לכאורה המצביעות על ביצוע פשע מלחמה.

השופטים מארק פרין דה ברישמבו וריינה אדלייד סופי אלפיני-גאנסו אישרו את מסקנות הבדיקה המקדימה של התובעת פאטו בנסודה, ולפיהן ישנו בסיס לחקירה. בדעת מיעוט היה נשיא ההרכב, השופט פיטר קובאץ' מהונגריה, שהתנגד.

בהחלטה של בית הדין בהאג הודגש כי אין בהחלטתו של בית הדין כדי לקבוע עמדה במחלוקת על הגבולות בין ישראל לפלסטינים, אלא רק נקבע כי לבית הדין יש סמכות משפטית באזור זה, וזאת בניגוד לעמדת ישראל לפיה הרשות הפלסטינית אינה מדינה ובשל כך בית הדין אינו יכול לדון בעניינים הקשורים אליה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד