ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"זירת פשע מלחמה"

חמשה פרו פלסטינים נעצרו לאחר שפרצו למפעל בבעלות ישראלי

פעילים פרו פלסטינים במנצ'סטר בריטניה ריססו מחשבים בצבע אדום מפעל בבעלות ישראלי, שברו חלונות, אזקו את עצמם למתחם והדביקו סרט עליו כתוב "זירת פשע מלחמה" על דלתות הכניסה

חמשה פרו פלסטינים נעצרו לאחר שפרצו למפעל בבעלות ישראלי
השלט שהונף צילום: באדיבות המצלם

לפחות חמישה בני אדם נעצרו לאחר שקיימו הפגנה מכוערת מחוץ למפעל בבעלות ישראלי. מדובר בפעילים פרו-פלסטינים הטוענים כי המפעל מספק נשק לישראל. מספר קטן של מפגינים מקבוצת 'פלסטין אקשן' נכנסו ביום שלישי לפנות בוקר למפעל 'אלביט' באולדהאם שבמנצ'סטר בבריטניה.

הפעילים ריססו מחשבים בצבע אדום, שברו חלונות, אזקו עצמם למתחם והדביקו סרט עליו נכתב "זירת פשע מלחמה" על דלתות הכניסה. שניים נעצרו בחשד לגרימת נזק ושלושה נוספים בחשד לפריצה, לאחר שהורדו מהגג. כך מסרה משטרת מנצ'סטר. הקבוצה גם נקטה פעולה דומה בסניף הבריטי של חברת 'אלביט מערכות' במתחם עסקים ליד בריסטול.

הפעילים טוענים שהעסק מעורב באספקת נשק ששימש את צה"ל נגד פלסטינים. המפגינים התחייבו לחסום את המקומות הללו "כמה שיותר זמן". בהצהרת הארגון נמסר: "לאלביט אין שום מקום בחברה תרבותית כלשהי וקיומה מהווה כתם מוחלט על בריטניה". לטענת הפעילים "נזק של למעלה מ-100,000 לירות שטרלינג נגרם למקום".

הקבוצה תלתה כרזה על גג המפעל באולדהם ובו כתוב "מערכות של אלביט נבדקו על פלסטינים, והיו בשימוש בקשמיר". מטעם הארגון נמסר לתקשורת: "זו הפעם הראשונה שפעילים משתלטים על החלק הפנימי של אלביט, וכובשים את המבנה באולדהאם לחלוטין מלמעלה למטה. פעילים התחייבו לחסום את שני האתרים זמן רב ככל האפשר כדי לשבש את יכולתה של ישראל להמשיך ולהפיק נשק רצחני ולהרוויח ממנו".

לטענת הארגון, "הנשק הולך לעידוד משטרים מדכאים ברחבי העולם בין הלקוחות ניתן למנות את הסוכנות הימית והחוף הבריטית, המשתמשת במל"טים של אלביט כדי לעצור מהגרים המחפשים מקלט בבריטניה".

דובר משטרת מנצ'סטר אמר לאחר האירוע: "בעקבות אירוע שהחל הבוקר בסביבות השעה 06:00 בבית עסק ברחוב גרינקרס, אולדהאם, המשטרה יכולה לאשר כי בסך הכל נעצרו חמישה אנשים, שתי נשים נעצרו בחשד לנזק פלילי ושלושה גברים נוספים נעצרו בחשד לפריצה לאחר שהוצאו מגג המבנה".

אלביט מפעל נשק פעילים פרו פלסטינים מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד