י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
20 שנה אחרי

לא נותרות מאחור: מדינות נוספות בדרך לנסיגה מאפגניסטן

שרת ההגנה של גרמניה הודיעה ​​כי חיילי צבא גרמניה יצאו מאפגניסטן בספטמבר הקרוב. זאת על רקע פרסום התוכניות של ארה"ב לסגת מאפגניסטן עד 11 בספטמבר 2021

לא נותרות מאחור: מדינות נוספות בדרך לנסיגה מאפגניסטן
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

"גרמניה תתאים את עצמה לתוכניות ארה"ב להוצאת הכוחות מאפגניסטן", כך אמרה שרת ההגנה הגרמנית, אנגרט קרמפ-קרנבאור בראיון אתמול (רביעי).

ההודעה מגיעה לאחר דיווחים כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יודיע על נסיגה מוחלטת של ארה"ב מאפגניסטן עד 11 בספטמבר 2021. "תמיד אמרנו שאנחנו נכנסים יחד ואנחנו יוצאים יחד" אמרה שרת ההגנה, לערוץ הציבורי הגרמני ARD. "אני עומדת על נסיגה מסודרת, ואני מאמינה שנחליט על כך בנאט"ו השבוע".

בתוך כך דווח ב'טיימס' הבריטי, כי בריטניה תלך בעקבות גרמניה ותוציא את 750 חייליה. העיתון ציטט מקור בצבא בריטניה שאמר "הם ייתקשו ללא תמיכה אמריקאית בגלל הסתמכות על בסיסים ותשתית של ארה"ב". כזכור בפברואר 2020 חתמו ארה"ב והטאליבן על "הסכם להבאת שלום", במסגרתו הם הסכימו להוציא את כל החיילים בתוך 14 חודשים אם הטאליבן יקיים את ההסכם.

מאז, הטליבאן לא עמדו בהתחייבויותיהם, אלא איימו לחדש את פעולות הטרור נגד כוחות זרים שעדיין נמצאים במדינה, הטאליבן דורש מהכוחות הזרים לעזוב עד1 במאי. אם הם אכן יתקפו את כוחות ארה"ב, "הם יקבלו תגובה כוחנית", אמר בכיר בממשל האמריקני לעיתונאים. הנשיא ביידן החליט שנסיגה מהירה תסכן את 2,500 כוחות צבא ארה"ב.

לחיילי הבונדסוור - הכוחות המזוינים של גרמניה - נאמר לפני 20 שנה כי "משימתם איננה משימה קרבית, אלא התערבות קצרה שמטרתה לייצב מדינה מתבוססת במלחמה ומבודדת", שם מייסד אל-קאעידה והעומד מאחורי הפיגוע 11 בספטמבר, אוסאמה בן לאדן. הסתתר באותה תקופה. עשרים שנה לאחר מכן, 1,300 חיילים עדיין פרוסים וגרמניה לוקחת חלק במשימה בהובלת כוחות נאט"ו להכשרת כוחות ההגנה הלאומיים האפגניים. עד ספטמבר כוחות נאט"ו יסיימו את המשימה.

ראשי הטליבאן אמרו כי הם לא ישתתפו עוד בפסגה על עתידה של אפגניסטן, שתיערך בטורקיה בהמשך החודש, עד שכל הכוחות הזרים יעזבו את המדינה. "עד שכל הכוחות הזרים ייסוגו לחלוטין ממולדתנו, אנחנו לא נשתתף בשום ועידה שתקבל החלטות לגבי אפגניסטן", צייץ בטוויטר מוחמד נאם, דובר משרד הטליבאן בקטאר.

צבא ארה''ב אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד