י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ארגון 'סולם' חתם שנה עם גדולי ישראל

עם סיום שנת לימודים בגני 'סולם' בקרו הילדים במעונם של הגאון רבי חיים פנחס שיינברג, גאב''ד העדה החרדית הגרי"ט וייס, והאדמו"ר מדושינסקיא, שהביע את דאגתו במיוחד לילדים דוברי היידיש

ארגון 'סולם' חתם שנה עם גדולי ישראל

ילדי הגנים של סולם,יקראו ויתפקדו בדומה לכל ילד בן גילם; אלא שבינתיים, הם מתמודדים בכל יום עם קשיים וחסימות, שקשה לנו לתאר. לסיום שנת לימודים בגני סולם יש אופי של מסיבת ניצחון על אף כל הקשיים. מאחורי הרגע המרטיט המונצח במצלמה, ניצבות מאות ואלפי שעות של טיפול מקצועי, מסור וחם, של קידום אישי בעקביות ובאמונה.

איך אומרים בסולם? "כל אחד יכול להצליח; יש ילדים שזקוקים לסולם".

התוכלו לשער את המשמעות, שיש לקבלת חומש או סידור אצל ילדים המתמודדים עם קשיי שפה ועיכובים התפתחותיים? כל אות, כל צליל ותנועה – נרכשים בזיעת אפים ממש. כל הברה היא מאבק. כל ילד כזה הוא לוחם עיקש והחומש – מדליית כבוד.

הילדים הנפלאים הללו, שטיפסו ועלו בסולם, בקרו במעונו של הגאון רבי חיים פנחס שיינברג, ר"י תורה אור. שם זכו להתבשם מאהבת תורה שתחדור לליבם ותלווה אותם במשך כל חייהם. באהבה עצומה ברך הרב כל ילד באופן אישי מעומק ליבו שיגדל בתורה ובמעשים טובים.

ילדי כיתת האידיש זכו להתברך אצל גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס. הגאב"ד נתן בידיהם סידור וברך אותם בחום. בפנייתו להרב דוד ארנסטר, מנכ''ל 'מרכז סולם', הביע הגאב''ד את התפעלותו מעבודת הקודש היומיומית ב'סולם'.

לאחר מכן הוזמנו הילדים למעונו של האדמו"ר מדושינסקיא, שהשתתף בשמחתם הטהורה. האדמו"ר שוחח עם כל אחד מהילדים בחום, ואף העניק להם מיני מתיקה ובירך – "די עלטערן זאלן זעהן א ברכה אין זייער השקעה אין זאלן האבן פון די קינדער אסאך נחת!" – שההורים יראו ברכה בעמלם ויזכו מילדיהם להרבה נחת.

משיחה עם הרב דוד ארנסטר שהתלווה אל הביקור, עלתה דאגתו של האדמו"ר לילדים דוברי אידיש הזקוקים לעזרה מקצועית.

"אין מענה מספיק לילדים דוברי אידיש," סח האדמו''ר בכאב. החוסר במסגרות מתאימות מקשה על ההורים לשלוח את ילדם לעזרה בזמן המתאים; הורים שאזרו עוז לדאוג לילדיהם בלי להביט על "מה יגידו" ושלחו את בניהם או בנותיהם למסגרות האידיש של 'סולם', זכו לילדים שהצליחו התמודדו עם הקשיים, עקפו אותם והתגברו עליהם. במקום לשאת איתם מצוקות מסתבכות שעלולות להתפוצץ בקול רעש גדול, הם מקבלים בעזרת ה', ילד פורח ומאושר שיחזור למסגרת החינוך הרגיל ויגדל לנחת רוח הוריו ומוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד