י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אני לא אשרוד"

האסיר אזולאי מאוים בכלא; 100 אלף חתמו לשחרורו

אסיר יהודי צרפתי הכלוא בטורקיה למשך 16 שנים, מעונה בכלא על ידי אסירים אחרים שאילצו אותו להתאסלם. מעל 100 אלף איש כבר חתמו על עצומה לשחרורו שנשלחה לנשיא צרפת מקרון

האסיר אזולאי מאוים בכלא; 100 אלף חתמו לשחרורו
פאביין אזולאי צילום: באדיבות המשפחה

פאביין אזולאי, יהודי צרפתי בן 43, המרצה עונש מאסר למשך 16 שנים בטורקיה, בגין רכישת כמות קטנה של סמים, מאוים בכלא, עצומה לשחרורו נפתחה.

אסירים בכלא טורקי פגעו ואיימו לפגוע בו שוב, אלא אם כן הוא יתאסלם, כך על פי עצומה שפורסמה בתחילת השבוע על ידי משפחתו וחבריו. כ-100,000 איש חתמו על העצומה הקוראת לנשיא צרפת עמנואל מקרון להתערב.

העצומה העלתה את המודעות בצרפת ובתקשורת הצרפתית למקרה של אזולאי. שגריר טורקיה בצרפת אמר לערוץ הצרפתי C8 כי אזולאי הועבר לכלא חדש עם תנאים טובים יותר ופחות קשר עם אסירים אחרים. כך דווח באתר Times of Israel, "הבעיה הייתה שהיה אסיר אחר שהתנהג כלפיו באלימות" אמר השגריר אונאנר.

לדבריו, הוא לא יודע אם אזולאי הותקף בגלל זהותו היהודית או בגלל סיבה אחרת. אונאנר הוסיף כי דיפלומטים מצרפת וגם מטורקיה פועלים בעניינו של אזולאי.

פאביין אזולאי.

מועצת העיר פריז קיבלה החלטה שקראה לטורקיה לשחרר את פאביין אזולאי, שנמצא בכלא מאז 2017. ההחלטה כינתה את גזר הדין "מוגזם". אזולאי, שהגיע לאיסטנבול בשביל השתלת שיער, נכנס לרשתות החברתיות להזמין סם שהיה חוקי בטורקיה עד שהוצא מחוץ לחוק שישה חודשים לפני שאזולאי הזמין אותו באינטרנט באמצעות כרטיס האשראי שלו, לדברי המשפחה, פבייאן לא ידע שהסם הפך ללא חוקי.

עורכי הדין של אזולאי, אשר הינו ללא עבר פלילי, אמרו כי הוא נעצר ונידון בגין רכישת סם לצריכה עצמית. אך השגריר אונאנר אמר כי העונש הכבד שנגזר עליו הינו בגלל שהוא נתפס עם כמות מסחרית.

עוד דווח, כי לפני המעבר לכלא חדש השנה, אזולאי התגורר עם שלושה אסירים בחדר. במכתב ששלח לפני משפחתו ביוני 2020 כתב פאביין: "כשאני מסתכל על המשפט שלי וקורא את תאריך השחרור 23/05/2034, הלב שלי פועם בעוצמה", כתב. "עד אז לא אשרוד, אני יודע את זה. אני מרגיש את זה. לא יהיה לי כוח".

בעצומה נאמר כי הוא נמצא בכלא שממוקם כשמונה מאות קילומטרים מאיסטנבול, מה שהפך את ביקור קרוביו לבלתי אפשרי. הבידוד שלו הוא מוחלט.

אסירים יהודים עצומה פאביין אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד