ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא מזילים דמעה

קורבנותיו הרבים של מיידוף מביעים צער על מותו הפתאומי

מי שהוגדר כנוכל הגדול בהיסטוריה מת אמש בגיל 82 בתאו בכלא האמריקני | קרבנותיו הרבים שהפסידו את כל כספם, השקעותיהם וחלומותיהם, מגיבים בצער על מותו הפתאומי: "היו צריכים להוציא אותו להורג"

קורבנותיו הרבים של מיידוף מביעים צער על מותו הפתאומי
ברני מיידוף צילום: צילום מסך

"אני לא יכולה לומר שאני מזילה דמעה על מותו של מיידוף", אמרה אילין קנט שאיבדה את כל חסכונות הפנסיה שלה. קורבנותיו של ברני מיידוף מגיבים למותו של האיש שעשק וגנב מאלפי אנשים, ביניהם יהודים רבים.

מיידוף לא משאיר אחריו רק את אלמנתו, נכדיו ואחיו אלא עשרות אלפי קורבנות, שרבים מהם איבדו את פרנסתם בתרמית הגדולה ביותר בתולדות 'וול סטריט'.

אתמול (רביעי) כזכור, מת בכלאו איש העסקים היהודי, ברנרד (ברני) מיידוף, שהוכתר כנוכל הגדול בהיסטוריה שנידון למעל 150 שנות מאסר. בן 82 היה במותו.

"אני חושבת שהוא היה צריך לחיות עוד 500 שנה כגבר חולה מאוד", אמרה סטפני הליו, שאיבדה "קרוב למאה אחוז" מחסכונות החיים שלה לקרן הגידור הנכלולית של מיידוף. "הוא פגע כל כך הרבה אנשים מאוד מאוד קשה. הוא היה אדם נורא, אפילו לא הייתי קורא לו בן אנוש, הוא היה איש נורא על מה שהוא עשה והרס כל כך הרבה חיים" אמרה.

סטפני הליו סיפרה כי היא ובעלה המנוח, רוברט, הוצגו בפני מיידוף על ידי חבר והחליטו להשקיע במשך הרבה מאוד שנים עד שחייהם המוזהבים נעצרו בדצמבר 2008, "זה היה הלם מוחלט כשהתגלה שהוא נוכל כזה, איבדנו מכוניות, איבדנו בית נופש, איבדנו הרבה וכל אורח החיים שלנו התהפך וכאזרחים בפנסיה חזרנו לעבוד".

היא הוסיפה כי הוא מבואסת שהוא מת. "התבאסתי שהוא מת, רציתי שהוא יחיה ויסבול כמו שהוא גרם לכל כך הרבה אנשים אחרים לסבול", כך פרסם ה'ניו יורק פוסט'. יהודית גולדמן סיפרה, כי היא השקיעה חצי מיליון דולר כשתצא לפנסיה, כסף שהיא שמרה לטפל בבעלה, במיוחד כאשר הוא חלה במחלת האלצהיימר, "הדבר המחריד ביותר עבורי היה, לבקש מילדיו שיעזרו לי בפרנסת אבא שלהם, לא יכולתי לשלם", אמרה גולדמן, "אני חייבת להגיד לכם, מה שהורה אף פעם לא רוצה לעשות זה, לגלות שהוא צריך ללכת ולבקש עזרה כספית מילדיו".

"אני מאוד שמחה שהוא הלך עכשיו, הרגשתי שהיה צריך להרוג את מיידוף אבל כמובן שהמדינה הזאת לא עושה את זה," המשיכה. "התגובה הראשונה שלי הייתה תודה לקל, הוא לא סבל מספיק מבחינתי".

מייקל שוורץ, אמר לבית המשפט שקרן הנאמנות של משפחתו הושקעה אצל מיידוף מאז שהיה נער וחלק ממנה נשמר לאחיו התאום הנכה. "חלק מקרן הנאמנות לא הוקצה לבית נופש, או ליאכטה גדולה, לא, חלק מהכסף הזה הוקדש לטיפול באחי התאום שהוא מוגבל שכלי, שבגיל 33 הוא גר בבית עם ההורים שלי ויזדקק לטיפול והשגחה למשך שארית חייו", אמר שוורץ. "בסופו של דבר, המשפחה שלי רוצה לזכור שבנוסף לגניבה מגמלאים, פנסיונרים, אלמנות, יתומים, ברנרד מיידוף גנב מנכים. בכל פעם שהוא פדה צ'ק ושילם על אורח החיים הראוותני של משפחתו, הוא הרג חלומות". ב-2009 אמר שוורץ "אני רק מקווה שעונש המאסר שלו יהיה ארוך מספיק כדי שתא הכלא שלו יהפוך לארונו".

ברני מיידוף ריצה עונש מאסר של 150 שנה בכלא הפדרלי בצפון קרוליינה, את חיי הנוכלות הוא החל בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת והמשיך עמם עד למעצרו הדרמטי בשנת 2008. הוא הודה באשמה בשנת 2009 ב-11 אישומים בגין עבירות הקשורות להלבנת הון, עדות שקר וכן זיוף מסמכים פיננסיים.

התוכנית 'פונזי' שפורסמה כדי לפתות את הציבור להשקיע, חשפה את עשרות מיליארדי הדולרים שדווחו כרווח, אך היו רווח מזויף, המשקיעים האמינו שהרוויחו באמצעות התכנית של מיידוף, אך למעשה, בפועל קיבלו כסף של משקיעים חדשים.

יצוין כי בין הקרבנות, רבים מהעמותות היהודיות הבולטות שספגו גם הן הפסדים גדולים, בהן 'ישיבה יוניברסטי', שספגה הפסד של 140 מיליון דולר, אנשי עמותת 'בית חולים הדסה' הפסידו 90 מיליון דולר והקרן של ניצול השואה אלי ויזל ז"ל הפסידה 15 מיליון דולר.

ברנרד מיידוף עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד