י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אויב משותף

ערב הסעודית: יש למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני

ברקע הפיצוץ המסתורי בנתנז: סעודיה, יריבתה הוותיקה של איראן הודיעה אמש כי היא עוקבת בדאגה אחר התחמשותה של איראן בדרך להשגת נשק גרעיני | סעודיה קוראת לקהילה הבינלאומית לפעול באקטיביות כנגד ניסיונותיה של איראן

ערב הסעודית: יש למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני
ריאד צילום: Pixabay

סעודיה הודיעה כי היא עוקבת בדאגה אחר ההתפתחויות הנוכחיות בתוכנית הגרעין האיראנית, סעודיה קראה לקהילה הבינלאומית לנקוט צעדים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, כך הזהיר משרד החוץ של סעודיה אמש - יום רביעי.

העשרת האורניום ל-60 אחוזים אינו יכול להיחשב כחלק מ"תוכנית של גרעין למען שלום" כך נמסר ממשרד החוץ בהצהרה שדיווחה הטלוויזיה הממלכתית. בהצהרה נאמר כי על העולם לקחת בחשבון את החששות של המדינות באזור מפני הסלמת המצב מול איראן.

"על הקהילה הבינלאומית להגיע להסכם עם איראן", נאמר בהצהרה, סעודיה הודיעה כי היא עוקבת בדאגה אחר ההתפתחויות הנוכחיות בתוכנית הגרעין האיראנית, וקראה לאיראן להימנע מהסלמה ו"לא לחשוף את האזור למתח נוסף", בתוך כך המעצמות האירופיות שמנהלות מגעים להסכם הגרעין האיראני אמרו ביום רביעי לטהרן כי "החלטתכם להעשיר אורניום של 60 אחוזים ולהתקין כ-1,000 צנטריפוגות נוספות באתר הגרעין בנתנז, מנוגדת למאמצים להחיות את הסכם הגרעין מ-2015.

השיחות בין מעצמות העולם, איראן וארצות הברית אמורות להתחדש בווינה היום (חמישי), אך בהצהרה משותפת בריטניה, צרפת וגרמניה אמרו כי "החלטת טהרן להעשיר בשיעור של 60 אחוזים אינה מבוססת על סיבות אזרחיות, ומהווה צעד חשוב לייצור נשק גרעיני".

בין אם מדובר במתקפת סייבר ובין אם בפיצוץ מתוכנן שגרם להפסקת חשמל חמורה במפעל השערת האורניום ביום ראשון, היא בוצעה ככל הנראה על ידי ישראל. שר החוץ האיראני ג'אווד זריף האשים את תל אביב בחבלה ונשבע "לנקום בציונים", תוך שהוא מבטיח גם להחליף את הצנטריפוגות הפגועות בחדשים. איראן תיארה את ההתקפה כ"טרור גרעיני".

עיתוי הפיגוע האחרון היה מסקרן. זה התרחש כששר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נחת בישראל לביקור הראשון של בכיר בממשל ביידן. בעוד שהמטרה המוצהרת במסעו הייתה לדון בדרכים לחיזוק היחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות.

הסכם הגרעין האיראני ערב הסעודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד