י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אברהם אבינו של דורו

מה מחפשים אלפי יהודים מכל רחבי העולם בעיירה קטנה בהונגריה?

העיירה הקטנה בהונגריה, משכה אליה אלפי יהודים מידי שנה, עוד לפני למעלה ממאה שנים • מה מניע אלפי יהודים מידי שנה, לעזוב את ביתם בתחילת חודש אייר ולצאת לעיירה קטנה בהונגריה בשם 'בודרוג-קרעסטיר'?

מה מחפשים אלפי יהודים מכל רחבי העולם בעיירה קטנה בהונגריה?
הציון הקדוש צילום: מפעלות הצדיק 'ברכת ישעיה'

השם ר' ישעיה ב"ר משה הפך כבר מזמן לשם שכמעט כל יהודי חרדי מכיר, אבל לא רבים יודעים, מה מניע אלפי יהודים מידי שנה, לעזוב את ביתם בתחילת חודש אייר ולצאת לעיירה קטנה בהונגריה בשם 'בודרוג-קרעסטיר'.

לחצו כאן כדי לזכות בסגולות הנוראיות של היום המסוגל>>>

האמת שהסיפור שלנו מתחיל הרבה אחורה, העיירה הקטנה בהונגריה, משכה אליה אלפי יהודים מידי שנה, עוד לפני למעלה ממאה שנה, בעת שישב בעירייה הצדיק רבי ישעילה. הצדיק שמסר את נפשו על הכנסת אורחים. גדולי וצדיקי הדור, העידו עליו שהגיע למדרגת הכנסת אורחים בבחינת אברהם אבינו של דורו.

שלמותו בהכנסת אורחים, העניקה לצדיק את כוח הברכה, כוח מבהיל שעוד בחיי חיותו נודע בקרב צדיקי הדור, כמי שזוכה שברכתו מתקיימת. בכל ימות השנה, ובפרט בימים המסוגלים, היו אלפים מכל רחבי הונגריה, נוהרים לקבל את ברכתו, רבים מגדולי אותו הדור היו שולחים את אלו שביקשו מהם ברכה לפרנסה לצדיק ר' ישעיה באמרם ש'מפתח הפרנסה נמצא אצל ר' ישעיה'.

לאחר פטירתו, התפרסם בעולם היהודי, כוח הסגולי של דמות דיוקנו של הצדיק. באופן מפתיע, בבתים רבים של שומרי תורה ומצוות בכל רחבי העולם היהודי, התקבלה הסגולה לתלות את דמות דיוקנו של רבי שעיה ב"ר משה.

לאחר השואה, עלה הכורת על יהדות הונגריה. הניצולים הגיעו לארץ ישראל ולמדינות נוספות וחלק מהם שימרו את המנהג להזכיר את יום ההילולא של הצדיק. במשך שנים רבות, נשלטה הונגריה בידי הקומוניסטים, מה שמנע כניסת יהודים לציון הקדוש להתפלל ולשפוך שיח.

לחצו כאן כדי לזכות בסגולות הנוראיות של היום המסוגל>>>


ציון ר' ישעיה • קרדיט: מפעלות הצדיק

בשנים האחרונות, התהדקו הקשרים בין מדינת ישראל להונגריה. הטיסות הישירות בקו תל אביב-בודפשט התקיימו בתדירות גבוהה מאוד. יהודים שזכרו את הסיפורים של הסבים שלהם, על הסגולה הגדולה וכוחו של הצדיק בפרט בענייני פרנסה, החלו להגיע לציון הקדוש בעיירה קרעסטיר. בתחילה היו אלו עשרות בודדות. כל שנה גדל הקהל שהגיע לציון הקדוש ואתו סיפורי הישועות. פלוני סיפר שסגר עסקה גדולה בזכות התפילה, אלמוני סיפר כי ניצל מפני השקעה גרועה בזכות התפילה. אחר סיפר שהצליח לחתן את הילדים בזכות הצדיק וסיפורי ישועות שיכלה הזמן והם לא יכלו.

כך במשך מספר שנים, הפך יום ההילולא של הצדיק רבי ישעיה ב"ר משה, ליום המסוגל והציון הקדוש לאבן שואבת לתפילות של יהודים מכל רחבי העולם. בשנה שעבר בשל מגיפת הקורנה, נמנעה כמעט לחלוטין כניסת יהודים לאזור הציון.

השנה בשל העובדה שהונגריה נתונה תחת מגבלות, הצליחו רק אלפים בודדים להגיע לציון הקדוש. את מסורת הנתינה והצדקה של הצדיק, ממשיכים כיום במפעלות הצדיק 'ברכת ישעיה', ואכן השותפים במפעלות הצדיק מעידים על ישועות מעל לדרך הטבע. היום צפוי להתקיים בהוראת גדולי ישראל, מעמד תפילה מיוחד לישועה, לפרנסה ולרפואה, בזכותו של הצדיק רבי ישעיה ב"ר משה זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.

לחצו כאן כדי לזכות בסגולות הנוראיות של היום המסוגל>>>

קרעסטיר קרעסטירר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד