ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עם נשקים שלופים

זעזוע בקהילה החרדית: שודדים חתכו את הטלית וקשרו את הרב

מקרה חמור בכולל האברכים ביוהנסבורג: שודדים שפרצו לבית המדרש כפתו את הרב יחד עם עוד שני אברכים ששהו במקום ושדדו מהם חפצים יקרי ערך | המקום מאובטח בדרך כלל אך מסיבה שאינה ברורה, המאבטחים לא שמו לב למתרחש | אברך מקומי ל'בחדרי': "הסתיים בנס" | צפו

זעזוע בקהילה החרדית: שודדים חתכו את הטלית וקשרו את הרב
השוד בבית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

קהילת שומרי אמונים ביוהנסבורג - דרום אפריקה, מזועזעת: בבית כנסת בו מתקיים כולל, במרכז הקהילה היהודית, נשארו בשעות הבוקר (חמישי) רק שלושה אנשים, ראש הכולל שמכהן גם רב הקהילה ושני אברכים נוספים, למקום נכנסו שני שודדים עם נשקים שלופים, קשרו את הרב ואת שני האברכים הנוספים, גנבו להם את פלאפונים ואת המחשבים הניידים של הכולל, יחד עם רכב של אחד מהאברכים.

השודדים לקחו טלית של אחד המתפללים עשו מהקרעים חבלים וקשרו איתם את שלושת האנשים. השודדים השאירו אותם קשורים על הרצפה בעזרת נשים, ועזבו את המקום.

מרכז הקהילה מאובטח באופן קבוע ע"י חברת שמירה פרטית שמממן הרב הראשי, מאחר שהמשטרה היא לא גוף שעליו הקהילה סומכת, לכן היא שוכרת חברה פרטית. ל"בחדרי חרדים" נודע, כי המאבטחים הפרטיים מסיירים במקום באופן קבוע, ועושים סיורים גם באזור הסמוך, אך משום מה הם פספסו את המקרה.

עוד נודע, כי תוך כדי שהם מנסים להשתחרר מהכבלים שנעשו מהטלית, המבשלת הגויה שמכינה את הקידוש בבית הכנסת לשבת, ראתה את שלושת האנשים שוכבים כבולים על הרצפה, והיא זו שהזעיקה עזרה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לפני יומיים נרצח ביוהנסבורג יהודי המתגורר לא רחוק מבית הכנסת, הרצח אירע במהלך שוד שאירע בעסק שלו והסתבך, העסק ממוקם עשרים דקות נסיעה מבית הכנסת, הנרצח עצמו כאמור, מתגורר במרחק כמה דקות נסיעה מבית הכנסת.

אחד המתפללים ששוחח עם "בחדרי חרדים" סיכם כי "זה מה שמחזק עוד יותר את התחושה של תורה מגנא ומצלא, השודדים היו מסוגלים לירות ברב ובשני האברכים, אף אחד לא מנע זאת מהם, ממש נס".

שוד יוהנסבורג כולל אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד