ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השכנות נוקטות צד

אוקראינה חוששת: רוסיה מאיימת עלינו בהשמדה

"רוסיה מאיימת עלינו בהשמדה": אוקראינה מזהירה את פוטין שהוא "יישא בתוצאות כואבות מאוד" אם הכוחות הרוסים יעברו את הגבול לתוך אוקראינה

אוקראינה חוששת: רוסיה מאיימת עלינו בהשמדה
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הדס פרוש/שלומי כהן, פלאש 90

אוקראינה הזהירה את רוסיה כי היא תישא בתוצאות "כואבות מאוד", אם תפלוש לשטחה, וזאת על רקע זרימת כוחות צבא רוסיים לעבר הגבול.

דמיטרו קולבה, שר החוץ של אוקראינה, הוסיף כי מוסקבה "מאיימת בגלוי על אוקראינה בהשמדה" על ידי הצבת 80,000 חיילים לאורך גבולה - כאשר מגיעים אליה מדי יום חיילים נוספים.

השר פרסם את האזהרה בעקבות פגישה עם שרי החוץ של ליטא, לטביה ואסטוניה - בעלות ברית נאט"ו באזור, ואמר "ארבעתנו מגנים את המצב ומאשימים את רוסיה". הוא הוסיף כי "העולם נמצא בצד של אוקראינה והחוק הבינלאומי, וזה אחד המרכיבים של ריסון רוסיה מפעולות פזיזות".

דבריו מגיעים על רקע החלטתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להטיל סנקציות על בכירים ברוסיה בתגובה לניסיונות להתערב בבחירות בארה"ב, ולמתקפות הסייבר שמיוחסות לרוסיה על משרדי ממשל ביידן. שירותי המודיעין האמריקניים מאשימים את מוסקבה. הסנקציות עשויות לכלול את גירושם של עשרה בכירים רוסים מארה"ב, כולל דיפלומטים, הארכת איסור על סחר בבנקים אמריקאיים עם בנקים רוסיים, וכן צעדים ממוקדים נגד 30 גופים רוסיים, כך דיווחו כלי תקשורת בארה"ב, ואמרו כי המהלך עשוי להתרחש כבר ביום חמישי.

בתגובה, דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, הזהיר כי מוסקבה תגיב לכל הסנקציות ה'לא חוקיות' והוסיף כי "זה לא יעזור לסיכויי השיחות בין ביידן לפוטין". הוא הוסיף כי "מוקדם מדי לדבר על המתיחות ההולכת וגוברת לאורך הגבול עם אוקראינה למרות קריאותיו של ביידן לאיפוק בתחילת השבוע".

המודיעין האוקראיני פרסם כי רוסיה תגדיל את מספר החיילים ל-110,000 לצד 7,000 טנקים, הכוח הגדול ביותר באזור מאז סיפוח חצי האי קרים בשנת 2014. שר ההגנה של אוקראינה הזהיר גם בפגישה של מנהיגי נאט"ו כי רוסיה עשויה להתכונן להעברת פצצות גרעיניות לחצי האי קרים, "מהלך פרובוקטיבי ביותר שיקרב את האזור למלחמה כוללת".

ביידן הציע לקיים פסגה עם פוטין בניסיון להרגיע את המתחים, מהלך שהוגדר במוסקבה כראיה לכך שארצות הברית מצמצה ראשונה, "זה היה צעד חשוב מאוד קדימה, חדשות בקנה מידה עולמי", אמר קונסטנטין קוסאצ'וב, יו"ר הוועדה לענייני חוץ בבית העליון של הפרלמנט הרוסי.

אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד