י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקשיח עמדות

סמוטריץ׳: זהו התנאי הנוסף בהסכמים הקואליציוניים

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה, יו"ר 'הציונות הדתית' הודיע היום ביישוב שא-נור, אשר גורש כחלק מגירוש גוש קטיף, כי בנייתו מחדש של הישוב תהיה אחד התנאים להצטרפותו לקואליציה: "סנונית ראשונה לתיקון העוולות" | בנוסף הצהיר שוב כי לא יסכים לממשלה בהישענות רע"מ: "צריך לומר את זה חד משמעית"

סמוטריץ׳: זהו התנאי הנוסף בהסכמים הקואליציוניים
בצלאל סמוטריץ צילום: Sraya Diamant/Flash90

כשברקע הלחץ עליו שיסכים לממשלה שתישען על מנסור עבאס, יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ ביקר היום (חמישי) בשטח שעליו שכן היישוב שא-נור לשעבר, שפונה במסגרת תכנית 'ההתנתקות' - גירוש גוש קטיף.

בהצהרתו במקום, הוסיף תנאי להצטרפותו לקואליציה: "בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה הזו יהיה סעיף שממשלת ישראל תאשר להוציא היתרי בניה ותתקצב מחדש את הקמתו של הישוב שא-נור".

"זו תהיה סנונית ראשונה לתיקון העוולות ולהמשך הפיתוח והבניין של ארץ ישראל האהובה", הוסיף חבר הכנסת סמוטריץ׳.

בנוסף, שר התחבורה לשעבר התייחס ללחצים עליו שיסכים להישען על רע"מ: "צריך לומר את זה חד משמעית לא בהימנעות, לא בלא להיות במליאה, לא מבחוץ או מבפנים".

"אני מודיע כאן במקום הזה בשא נור אנחנו נתנגד לכל מי שיחשוב שהוא מקים ממשלה שתהפוך את מדינת ישראל לתלויה באויבים ותומכי טרור", סיכם.

גם ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, שהוא ממגורשי שא-נור, התייחס לתנאי של סמוטריץ׳ ואמר: "לעולם לא נשכח את יום חרפת גירושנו משאנור, כל עוד נשמה באפנו נמשיך לפעול ולהאבק עד לחזרה מלאה ליישובי צפון השומרון".

"זהו תחילתו של מסע שסופו ברור. דגל המגן דוד ישוב להתנוסס בראש המצודה העתיקה במרכז הישוב המתחדש שא-נור", טען דגן והמשיך, "כל מה שחסר לי כראש המועצה האזורית שומרון הוא לקבל פקס ממשרד ראש הממשלה שמתיר לי להוציא היתרי בנייה ומחר בבוקר אנחנו יכולים להיות פה מחדש".

"אני קורא מכאן לראש הממשלה, לשרים, לחברי הכנסת לראשי סיעות הימין, שימו את תיקון העוול והחזרה ליישובי צפון השומרון בראש סדר העדיפויות בממשלה הבאה. את הטעות הזו אפשר לתקן. עם ישראל חי, ועם ישראל יחזור לצפון השומרון", סיכם.

הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון, אמר: "שאנור חומש גנים וכדים ישובו ויפרחו, נשוב לכל ישוב ועיר הקודש שאנור תעמוד על תילה. המבצר הזה יהיה מוזיאון ואז נברך בשם ומלכות מציב גבול אלמנה. נקום עם כל עם ישראל וניישב את המקום במהרה בימינו".

בצלאל סמוטריץ שא נור גוש קטיף תוכנית ההתנתקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד