י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשורה לאזרחים > סיום מסכות

הפעם כבר יש תאריך: תבוטל חובת עטיית מסכה בשטח פתוח

בעוד בעולם ממשיכים להתמודד עם המוני נדבקים ומתים מנגיף הקורונה, בישראל ממשיכים לצאת מההגבלות. שר הבריאות אדלשטיין קיבל את המלצת גורמי המקצוע והנחה הערב את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לחתום על צו שיאפשר הסרת מסכות בשטח פתוח, החל מיום ראשון הקרוב

הפעם כבר יש תאריך: תבוטל חובת עטיית מסכה בשטח פתוח
חרדים עם מסכות צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר שבעדכון האחרון של משרד הבריאות עמד מספר החולים בכל רחבי הארץ על פחות מ-200 חולים, ולאור ההערכות כי תוסר חובת עטיית המסכות לפחות בשטחים הפתוחים, העניק הערב (חמישי) שר הבריאות לעם בישראל 'מתנת יום העצמאות' ואישר הערב את ההערכות, בהודעה מיוחדת בה הבהיר כי החל מיום ראשון הקרוב תבוטל החובה. 

במשרד הבריאות עדכנו כי שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה הערב את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לחתום על צו שיאפשר הסרת מסכות בשטח פתוח, החל מיום ראשון הקרוב, 18.4.21.

ההנחיה יצאה לאחר קבלת עמדת אנשי המקצוע במשרד לפיה נוכח התחלואה הנמוכה אין עוד צורך במסכות בשטח פתוח. עם זאת יודגש: בשטח סגור עדיין תחול חובת עטית מסכה.

שר הבריאות אדלשטיין אמר עם פרסום ההחלטה: "המסכות נועדו להגן עלינו מנגיף הקורונה. לאחר שאנשי המקצוע הגיעו למסקנה כי הדבר לא נצרך עוד בשטח פתוח, החלטתי לאפשר את הורדת המסכות בהתאם להמלצתם".

"רמת התחלואה בישראל נמוכה מאוד הודות למבצע החיסונים המוצלח של ישראל, וכך ניתן לבצע הקלה נוספת עבורכם, אזרחי ישראל. אני מבקש מכם עדיין להיות מצוידים במסכה לצורך כניסה למבנים סגורים. יחד נשמור על תחלואה נמוכה" הוסיף אדלשטיין.

כאמור, אתמול דווח כי הנגיף ממשיך ודועך עם נתון של 199 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל ביום שלישי, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-836,469, מספר החולים הפעילים עמד נכון לאתמול בבוקר על 3,209. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 123 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 221 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ועומד כעת על 6,312. ושיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עמד אתמול על 0.3%.

בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד אתמול בבוקר התחסנו לנגיף הקורונה 5,334,950 בני אדם. מתוכם, 4,955,083 בני אדם התחסנו במנה השנייה. למרות הנתונים המעודדים.

מוקדם יותר היום דיווח יואב אבן ב'חדשות 12', כי 16 דיירים של בית האבות 'בית אבי' באשקלון אובחנו כחיוביים לקורונה, והם פונו על ידי כוחות מגן דוד אדום למוסד סיעודי בעיר חדרה שם מאושפזים קשישים נוספים שנדבקו בנגיף. כאשר אף אחד מ-16 הדיירים שנדבקו ופונו לא סובל מהסימפטומים של הנגיף.

עוד דווח כי מדובר בקשישים שככל הנראה רובם או כולם חוסנו ולמרות זאת נדבקו. כנראה לאור מערכת החיסונים המדוכאת שלהם.

קורונה מסכה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד