י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גנץ יאשר?

מנכ"ל פייזר: מסתמן כי תידרש מנת חיסון שלישית

בצל המחלוקת העזה הניטשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שותפו החליפי בני גנץ בנושא אישור החוזה בין מדינת ישראל לחברת פייזר, מתקבל הדיווח מפיו של מנכ"ל חברת פייזר שהבהיר כי ככל הנראה תידרש מנת חיסון שלישית אחרי 12 חודשים 

מנכ"ל פייזר: מסתמן כי תידרש מנת חיסון שלישית
חיסון לקורונה צילום: Gershon Elinson/Flash90

מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד אתמול בבוקר התחסנו לנגיף הקורונה 5,334,950 בני אדם. מתוכם, 4,955,083 בני אדם התחסנו במנה השניה. הערב (חמישי) הבהיר מנכ"ל חברת פייזר כי תידרש מנה שלישית.

על פי הדיווח של עיתונאי 'ישראל היום' אריאל כהנא, מנכ״ל פייזר אלברט בורלא הודיע כי ככל הנראה נדרשת מנה שלישית של החיסון נגד נגיף קורונה. מנה זו תינתן לאחר 12 חודשים.

אמירה זו מעניקה משמעות מיוחדת למחלוקת העזה הניטשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שותפו החלופי יושב ראש כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ בנושא אישור החוזה בין מדינת ישראל לחברת פייזר.

כזכור, בעקבות ביטול ישיבת הממשלה שאמורה היתה להתקיים כשבוע לאחר הבחירות, בכדי לאשר את המשך רכש החיסונים, ראש הממשלה שבר שתיקה ויוצא למתקפה נגד ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שביטל את הדיון בממשלה ומעכבת את רכש החיסונים וזאת מפני שנתניהו מסרב לדון במינויו הקבוע לשר המשפטים.

ראש הממשלה פרסם סרטון בו הוא אמר: "אני שמח לראות אתכם חוגגים ברחבי הארץ היפה שלנו. זה לא מובן מאליו. מדינות רבות נכנסות עכשיו לסגר. אנחנו ברוך השם בסדר. יש לזה הרבה סיבות. בראש ובראשונה כי הקדמנו להזמין מיליוני חיסונים לארץ וכמובן בעזרת ההיענות שלכם ובעזרת קופות החולים".

"אנחנו הקדמנו את כל העולם ואנחנו יוצאים ראשונים מהקורונה. חזרנו לחיים אבל אנחנו צריכים לזכור", הוסיף ראש הממשלה והזכיר, "יש תפוגה לחיסונים שקיבלנו. אנחנו נצטרך עוד מיליוני חיסונים, עוד חצי שנה, עוד שנה. אף אחד לא באמת יודע מתי ולכן כדי לשמור על הבריאות האיתנה שלכם, כדי לשמור על הכלכלה הפתוחה שלנו, אנחנו חייבים להזמין עכשיו עוד מיליוני חיסונים".

"הבשורה הטובה שאני יכול להגיד לכם, שבסבירות גדולה מאוד, החיסונים החדשים שנזמין כבר יהיו תקפים גם לילדים שלנו", ותקף את כחול לבן, "לצערי, יש מי שמעכב את אישור הממשלה על רכש החיסונים הנוספים הללו וזה מסוכן מאוד".

נתניהו הסביר: "משום שבמקום להקדים מדינות אחרות בתור הפעם, אנחנו יכולים לאבד את המקום שלנו בתור והחיסונים שמיועדים להגיע אלינו, יגיעו למדינות אחרות, לנו יהיה חסר. זה מסוכן לבריאות, זה מסוכן לכלכלה. צריך לשים את הפוליטיקה בצד ולאשר מיד בממשלה את רכש החיסונים הנוספים שדרושים לעם ישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף גם הוא את התנהלותו של גנץ: "גנץ מבצע פשע בבריאות אזרחי ישראל. השר גנץ מעמיד בסכנה את יכולתה של ישראל לקבל חיסונים החיוניים להמשך תפקוד המשק. הסירוב התמוה לרכש החיסונים נמשך גם לאחר שגנץ ואנשיו קיבלו את כל ההסברים לשאלותיהם מאנשי המקצוע של משרד הבריאות".

עוד הוסיף: "מסתבר שהיה זה משחק מכור ציני ובזבוז זמן יקר של אזרחי ישראל. לא היתה לו כוונה לאפשר את רכש החיסונים, וכל היתר היה תירוצים. ההשלכות החמורות לבריאות ולכלכלה של אי רכישת החיסונים יהיו על ידיו".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ הגיב לנתניהו בחשבון הטוויטר שלו ובחר להתייחס לסאגת מינוי שר המשפטים: "נתניהו, עד שאתה יוצא מהבונקר, זה בשביל לשקר? אתה חונק את הדמוקרטיה שלנו בשביל לברוח ממשפט, ומנסה להשאיר את מדינת ישראל בלי שר משפטים. אם המדינה חשובה לך יותר מהמשפט שלך, בוא נכנס ממשלה ונאשר את כל מה שצריך לאשר, היום". כך גנץ.

לאחר כמה ימים התקפל גנץ והבהיר כי הבין ממומחי משרד הבריאות כי החיסונים כן נדרשים, עם זאת לאור דרישותיו הרבות. נכון להיום עדיין לא נחתם החוזה.

אותו בורלא קיבל הזמנה רשמית מטעם מדינת ישראל לבוא ולהשתתף בטקס הדלקת המשואות המסורתית בהר הרצל בירושלים שנערך אמש בליל יום העצמאות ה-73 של המדינה. ישראל ביקשה כי בורלא יבוא וישיא משואה, לאור השנה שחלפה, ומיליוני החיסונים שהגיעו ארצה.

המנכ"ל מסר בתגובה כי בשל אילוצי לו"ז, אינו יכול להשתתף בטקס עצמו, אך שלח ברכה שהוקלטה מראש, ושודרה אמש בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בירושלים.

בדבריו אמר: "כמו יהודים אחרים בכל העולם, אני גאה מאוד בישראל. גאה בעובדה שישראל קיימת עבור יהודים באשר הם, עבורנו ועבור ילדינו. גאה בהישגיה של ישראל במדע, בטכנולוגיה, בחדשנות ובתחומים רבים נוספים".

עוד הוסיף: "השנה השותפות בין פייזר לישראל הובילה לפריצת דרך נוספת - יחד אנחנו מוכיחים שבאמצעות חיסונים המוניים נוכל למגר את מגפת הקורונה ולהציל חיים".

"אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכל עמיתיה הישראלים של פייזר. הוכחנו שאפשר לחזור לשגרת חיים נורמלית, וזה משהו שהעולם כולו יכול בהחלט לחגוג. חג עצמאות שמח" סיכם בורלה ועורר סערה עזה בשמאל שלא מוכן לקבל את אמירת התודה לנתניהו.

 

חברת פייזר חיסון לקורונה אלברט בורלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד