ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ובחזרה לפלונטר הפוליטי

דיווח: אלו התיקים שנתניהו הציע לבנט • ובאיזה מצב רוטציה?

אחרי ימי הזיכרון והעצמאות, חוזרים לפוליטיקה. על פי דיווח הערב, ראש הממשלה הציע לבנט את תיקי הביטחון, החוץ ועוד תיק נוסף אשר זהותו טרם ידועה - אך את האוצר והמשפטים נתניהו שומר ל'ליכוד' | האחרון יציע לבנט רוטציה, רק אם הוא יצהיר עכשיו שלא ילך עם לפיד

דיווח: אלו התיקים שנתניהו הציע לבנט • ובאיזה מצב רוטציה?
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעון המנדט מתקתק לאחור וראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר לגייס את מיטב מאמציו, בניסיון להקים בכל זאת ממשלה בראשותו, למרות הסיכויים הקלושים.

הערב (חמישי) דיווחה הכתבת הפוליטית דפנה ליאל, ב'חדשות 12', כי נתניהו הציע ליו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט את תיק הביטחון לעצמו, את תיק החוץ לאיילת שקד ועוד תיק נוסף כמו התרבות, למישהו אחר מהמפלגה.
.
במערכת הפוליטית מעריכים שנתניהו יסכים לתת רוטציה לבנט, אם בכלל, רק תמורת הבטחה מפורשת לא ללכת עם יאיר לפיד במקרה שנתניהו נכשל. בשני הצדדים מכחישים וטוענים שלא מתייחסים למו"מ שנמשך ביניהם.

בתוך כך, אתמול דווח ב'ידיעות אחרונות' כי לאחר ארבע פגישות מאז סיום מערכת הבחירות, גורמים ב'ליכוד' טוענים כי נתניהו מאמין לבנט כי הוא נועד איתו כדי להקים ממשלה ו"לא לשחק משחקים".

"לא דנו בתיקים אלא השאלה איך להביא את סמוטריץ' לממשלה", טענו אותם גורמים במפלגת השלטון. בנוסף, במקום אחר דווח כי שני הצדדים טוענים כי הייתה פגישה ברוח טובה.

למרות זאת בכירים יותר ב'ליכוד' אומרים כי אין סיכוי שיצליחו להביא עריקים. לפי הדיווח ב'ישראל היום', הבכירים טוענים כי עדיין לא נמצא פתרון יצירתי לגיוס 61 מנדטים מימין.

הבכירים אומרים כי הפתרון האולטימטיבי הוא הסכמה של סמוטריץ' להישענות על רע"מ מבחוץ, וכי האפשרות להצטרפות של סער עדיין קלושה במיוחד.

"גדעון עמוק בתוך מסע הנקמה", טוענים הבכירים וממשיכים, "אפשר להציע לו הכל למעט רוטציה - כל תיק אפשרי, כולל חזרה לליכוד. לא מעניין אותו כלום. אם הולכים לבחירות חמישיות - הוא יימחק".

"גם אצל בני גנץ אין סיכוי. הוא התאהב ברעיון של מי שנלחם בנתניהו. סיפור העריקים די גמור", הוסיפו.

רק היום חידד סמוטריץ' את מסריו שוב כי לא יתמוך ולא ייכנס לממשלה שנשענת על רע"מ. "צריך לומר את זה חד משמעית לא בהימנעות, לא בלא להיות במליאה, לא מבחוץ או מבפנים" הצהיר יו"ר הציונות הדתית בביקור בשטח שעליו עמד היישוב שא-נור. "אני מודיע כאן במקום הזה בשא נור אנחנו נתנגד לכל מי שיחשוב שהוא מקים ממשלה שתהפוך את מדינת ישראל לתלויה באויבים ותומכי טרור", סיכם.

רוטציה בראשות הממשלה נפתלי בנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד