י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מבחיל וגובל באנטישמיות"

תיעוד מזעזע מעורר סערה: ערבי סטר לבחור ישיבה והעלה לרשת

אנטישמיות ביום העצמאות: ערבי תיעד עצמו כשהוא סוטר לבחור ישיבה שנסע ברכבת הקלה בירושלים והעלה אותו לרשת בכדי לצבור צפיות. המשטרה מוסרת כי החלה בבדיקת האירוע • הפוליטיקאים תוקפים ומגנים | השר ליצמן: "מחר זה יכול להיות סכין. מקומו בכלא" • צפו בתיעוד

תיעוד מזעזע מעורר סערה: ערבי סטר לבחור ישיבה והעלה לרשת
סוטר לבחור הישיבה צילום: צילום מסך

תיעוד שהועלה לרשת הטיקטוק מסעיר בשעה האחרונה את הרשתות החברתיות כולן. בתיעוד נראה צעיר ערבי סוטר לבחור ישיבה שנוסע ברכבת הקלה בעודו משוחח עם חברו.

חבר הכנסת איתמר בן גביר שנחשף לתיעוד, היה הראשון להגיב ואמר, "נער גבעות שהיה מעלה לרשת סרטון שלו מכה ערבי היה נעצר תוך דקות. אם הבחור הזה לא עצור הלילה אפשר לקפל את משטרת ירושלים".

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני הגיב לסרטון המזעזע מהרכבת הקלה בירושלים ואמר: "רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל חייבים לפעול בכל הכח לתפוס את העבריין הזה שמגלה עבריינות ואנטישמיות מול תלמידי ישיבה. אשוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לתת עדיפות למקרה, כדי לתפוס את העבריין ולהושיבו מאחורי סורג ובריח על מנת למנוע הישנות מקרים חמורים כאלה".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הגיב לתקיפת הצעיר ברכבת הקלה: "התיעוד המזעזע והאנטישמי מחריד ומבהיל, הלב כואב ומתקשה להאמין שדווקא במדינת העם היהודי חרדי מותקף באכזריות ע"י בן עוולה רק בגלל חזותו החרדית, אני קורא למשטרת ישראל לעצור את העבריין השפל ולמצות איתו את הדין בחומרה".

שר השיכון יעקב ליצמן שצפה בתיעוד הגיב בחריפות: "תיעוד תקיפת הצעיר ברכבת בירושלים בידי מחבל לכאורה מזעזע ביותר. אין לעבור על כך לסדר היום ועל משטרת ישראל לעצור את התוקף באופן מיידי. היום זו סטירה ראוותנית ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף בכלא".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לתיעוד ומסר: "‏משטרת ישראל צריכה להפעיל את כל היכולות הטכנולוגיות שלה כדי לשים את ידה עוד הלילה על המנוול הזה ולנעול אותו מהאחורי סורג ובריח".

סגן שר הפנים, יואב בן צור, הגיב לסרטון וכתב: "הסרטון המזעזע שראינו הערב, צעירים ערבים מכים יהודים על לא עוול בכפם, לא קרה בשטחים, זה קרה כאן בלב ירושלים ברכבת הקלה. המקרה הזה מצטרף לעוד עשרות מקרים של תקיפת יהודים על רקע לאומני שהתרחשו כאן בירושלים".

לדברי סגן השר: "משטרת ישראל האחראית על בטחון ושלום האזרחים חייבת לנקוט ביד קשה מול המפגעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. להחזיר את הרתעה לרחובות ולהחיל משילות בכלל השכונות במזרח ירושלים".

"מדובר במקרה מזעזע של אלימות קשה ואסור לעבור על כך לסדר היום", אומר סגן שרת התחבורה, אורי מקלב שמוסיף כי "על רשויות אכיפת החוק לבוא דין עם התוקפים באופן מידי וביד קשה. אנו נעשה הכל כדי לתת ביטחון מלא לנוסעי התחבורה הציבורית בארץ".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב ואמר: "הסרטון שבו נראה צעיר בעל חזות ערבית, סוטר לבחורי ישיבות ברכבת הקלה בירושלים, ולאחר מכן מפרסם תיעוד של האירוע, מבחיל ומזעזע - גובל באנטישמיות ורוע לב. המשטרה חייבת לעצור את הצעיר בהקדם ולנקוט ביד קשה בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להרתיע אחרים ממעשים שכאלו".

"השילוב הוא שנאה וטרור יחד עם תופעה החדשה שנוצרה שצעירים ערבים מעלים סרטונים ברשתות מכל מיני סיטואציות אלימות ומזעזעות. תפקידה של המשטרה להצמד כעת לתיעוד הזה ולשים את ידיה על הפושע האלים". אומר הערב חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס שמעדכן: "פניתי הערב למפכ"ל בדרישה שיטפלו באירוע הזה במלוא החומרא לפני שהתופעה תתפרץ. והסרטונים הבאים יהיו יותר קשים לצפייה".

ח"כ ינון אזולאי מסיעת ש"ס תקף גם הוא: "אני מגנה בתוקף את המעשה הברברי שארע הערב ברכבת הקלה בירושלים. עצם הכאה של אדם בשביל סרטון זה עליית מדרגה באלימות, מקומו של אותו פושע בכלא, אירועים אלו הם חלק מפרי ההסתה נגד הציבור החרדי, אני מצפה מהגורמים המוסמכים למצות את הדין עם האחראים במהירות האפשרית".

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין שזעם גם הוא למראה הסרטון, קרא לעוקביו ברשת: "כל מי שיודע איפה הכלב הזה גר שישלח לי בפרטי בהקדם".

משטרת ישראל מסרה כי החלה בבדיקת האירוע המתועד בסרטון ופועלת לאיתור המעורבים.

תקיפת בחור ישיבה סטירה הרכבת הקלה נער ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד