ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפסקת השימוש באסטרה-זנקה

רגע אחרי ההכרזה: ראש הסוכנות נפלה מעולפת

במהלך הצהרה לתקשורת על ידי רשויות הבריאות בדנמרק בעניין הפסקת השימוש בחיסון של אסטרהזניקה, התמוטטה ראש סוכנות התרופות במדינה לעיני העיתונאים. בהצהרה נאמר כי דנמרק תמשיך במבצע החיסונים שלה באמצעות חיסונים בטוחים שהוכיחו את עצמם

רגע אחרי ההכרזה: ראש הסוכנות נפלה מעולפת
מזרקים צילום: pixabay

דנמרק הפכה למדינה הראשונה שביטלה את השימוש בחיסון אסטרה-זנקה, לאחר שהתגלו מספר מקרים של נשים שקיבלו קרישי דם, הרשויות בדנמרק אמרו כי לאנשים שכבר קיבלו זריקה של אסטרה-זנקה תוצע זריקה שנייה של חברות פייזר או ממודרנה.

ארגון התרופות של האיחוד האירופי הודיע ​​בשבוע שעבר כי מצא קשר אפשרי בין חיסון אסטרה-זנקה לקריש דם במוח, אך אמר כי הסיכון למות מקורונה הוא "גדול בהרבה" מהסיכון של תמותה מתופעות לוואי נדירות.

אך רשות הבריאות הדנית הודיעה, כי "תמשיך בהשקת תוכנית החיסונים שלה, ללא אסטרה-זנקה", כך על פי ההצהרה ביום רביעי, אך רגע מבהיל התרחש תוך כדי ההצהרה בנושא, בזמן ש‏דנמרק הודיעה שהיא מפסיקה לחלוטין את השימוש בחיסון של אסטרה-זנקה. ראש סוכנות התרופות הדנית, טניה אריקסן התעלפה רגע אחרי ההכרזה. לכתבים שהשתתפו באירוע נאמר כי היא התאוששה במהירות, לאחר שהתעלפה לרגע.

ההחלטה הגיעה ב-4 באפריל, סוכנות התרופות האירופית קיבלה דיווחים על 169 מקרים של קרישי דם, לאחר שניתנו 34 מיליון מנות אסטרה-זנקה באיחוד האירופי.

סורן ברוסטרום, ראש רשות הבריאות הדנית, אמר ביום רביעי כי ההערכה שלו היא על סמך מחקרים מקומיים, ומעידה על סיכון של 1 ל-40,000 לחטוף קריש דם לאחר זריקת אסטרה-זנקה, הוא גם אמר כי נראה כי השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים צעירות קשורה לעובדה, כי עובדי בריאות רבים חוסנו בשלב מוקדם, רבים מהם נשים.

בינתיים, מספר מדינות כבר אמרו כי יבקשו מדנמרק לקנות את חיסוני האסטרה-זנקה הלא מנוצלים שלה, יש לה כ-200,000 חיסונים. ברוסטרום אמר שהוא פתוח לרעיון, אך אמר כי דנמרק תשמור על כמה מנות, למקרה שהיא תמצא את עצמה פתאום נלחמת בגל שלישי עז. ברובסטרום אמר כי לכשליש מהמנות הנוכחיות יש חיי מדף עד יוני בלבד.

כמעט מיליון מתוך 5.8 מיליון תושבים במדינה קיבלו את הזריקות הראשונות שלהם, 77% קיבלו את החיסון של פייזר, 7.8% של מודרנה, ו-15.3% של אסטרה-זנקה.

חיסון לקורונה אסטרהזניקה דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד