ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התיעוד שעורר סערה ברשת

תקיפת הבחור החרדי בי-ם: נעצר חשוד

הבוקר נעצר צעיר ערבי תושב מזרח ירושלים בחשד שהוא מעורב בתקיפתו של בחור הישיבה ברכבת הקלה. המשטרה עדכנה כי החשוד יובא היום לדיון בהארכת מעצרו וכי החקירה נמשכת במטרה לאתר את מי שנראה בסרטון סוטר לבחור בפניו

תקיפת הבחור החרדי בי-ם: נעצר חשוד
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שעות לאחר פרסום הסרטון שבו נראה צעיר ערבי סוטר לבחור חרדי תוך כדי נסיעה ברכבת הקלה בירושלים, המשטרה מעדכנת הבוקר (שישי) כי נעצר צעיר החשוד במעורבות במעשה. התוקף עצמו עדיין לא אותר.

מדוברות המשטרה נמסר כי "פעילות חקירה בעקבות סרטון שהופץ אתמול ברשת, הביאה למעצרו לפני זמן קצר של חשוד במעורבות באירוע (21, בית חנינא) והוא הועבר לחקירה. החשוד יובא במהלך הבוקר לבית המשפט שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו".

נזכיר כי אמש (חמישי) פורסם תיעוד שהועלה לרשת הטיקטוק שבו נראה צעיר ערבי סוטר לבחור ישיבה, שנוסע ברכבת הקלה בירושלים, בעודו משוחח עם חברו. התיעוד הסעיר בשעה האחרונה את הרשתות החברתיות כולן. אזרחים שצפו בו התקוממו ושחררו את קיטורם נגד האיש וקראו לאתרו להעמידו לדין.

חבר הכנסת איתמר בן גביר שנחשף לתיעוד, היה הראשון להגיב ואמר, "נער גבעות שהיה מעלה לרשת סרטון שלו מכה ערבי היה נעצר תוך דקות. אם הבחור הזה לא עצור הלילה אפשר לקפל את משטרת ירושלים".

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני הגיב לסרטון המזעזע מהרכבת הקלה בירושלים ואמר: "רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל חייבים לפעול בכל הכח לתפוס את העבריין הזה שמגלה עבריינות ואנטישמיות מול תלמידי ישיבה. אשוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לתת עדיפות למקרה, כדי לתפוס את העבריין ולהושיבו מאחורי סורג ובריח על מנת למנוע הישנות מקרים חמורים כאלה".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הגיב לתקיפת הצעיר ברכבת הקלה: "התיעוד המזעזע והאנטישמי מחריד ומבהיל, הלב כואב ומתקשה להאמין שדווקא במדינת העם היהודי חרדי מותקף באכזריות ע"י בן עוולה רק בגלל חזותו החרדית, אני קורא למשטרת ישראל לעצור את העבריין השפל ולמצות איתו את הדין בחומרה".

שר השיכון יעקב ליצמן שצפה בתיעוד הגיב בחריפות: "תיעוד תקיפת הצעיר ברכבת בירושלים בידי מחבל לכאורה מזעזע ביותר. אין לעבור על כך לסדר היום ועל משטרת ישראל לעצור את התוקף באופן מיידי. היום זו סטירה ראוותנית ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף בכלא".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לתיעוד ומסר: "‏משטרת ישראל צריכה להפעיל את כל היכולות הטכנולוגיות שלה כדי לשים את ידה עוד הלילה על המנוול הזה ולנעול אותו מהאחורי סורג ובריח".

שרת התחבורה מירי רגב מ'הליכוד' הגיבה גם היא בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "הזדעזעתי לראות הלילה את סרטון התקיפה של הצעיר תלמיד הישיבה, ברכבת הקלה בירושלים. הנחיתי את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול באופן מיידי מול משטרת ישראל, כדי להביא לחקירה מהירה של האירוע ומיצוי של מלוא חומרת הדין עם האחראים לכך", כך רגב.

גם ח"כ עופר כסיף מ'הרשימה המשותפת' הגיב לתיעוד וכתב: "‏אלימות מעוררת חלחלה על רקע גזעני. אני מבקש לשלוח חיזוקים לבחור שהותקף, ודורש כי המדינה הזאת תילחם סוף סוף נגד כל סוגי הגזענות ותבטיח לכולם מרחב בטוח ונקי מאלימות."

לצידם חברי כנסת נוספים פרסמו הודעות גינוי למעשה וקראו למשטרה לאתרו במהירות ולמצות עמו את הדין.

חקירת המשטרה נמשכת.

תקיפת בחור ישיבה מעצר חשוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד