ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יודע משהו?

שר החוץ האמריקני: "מדינות נוספות יצטרפו השנה להסכמי אברהם"

בטקס לרגל יום העצמאות הישראלי, אמר שר החוץ האמריקני בממשלו של ביידן כי הסכמי השלום יימשכו וכי ישנן מדינות נוספות שינרמלו את יחסיהם עם ישראל בשנה הקרובה

שר החוץ האמריקני: "מדינות נוספות יצטרפו השנה להסכמי אברהם"
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, אמר כי הוא צופה הסכמי נורמליזציה נוספים עם ישראל השנה. בלינקן נאם ביום רביעי בערב בוושינגטון הבירה, בחגיגה הווירטואלית של שגרירות ישראל ליום העצמאות, אליו הצטרף שגריר ישראל בארה"ב, גלעד ארדן.

"ארצות הברית מברכת ותומכת בהסכמי הנורמליזציה האחרונים", אמר בלינקן, בהתייחס להסכמי אברהם שתיווך אשתקד ממשל טראמפ בין ישראל לארבע מדינות ערב. "אנו נמשיך לקרוא למדינות נוספות לנרמל את היחסים עם ישראל, ונחפש הזדמנויות אחרות להרחבת שיתוף הפעולה בין מדינות האזור. כתוצאה מכך אני מצפה שקבוצת החברים של ישראל תגדל עוד יותר בשנה הקרובה".

כזכור, ממשל ביידן התחייב לקיים את המשך הדרך שהתווה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. מדינות אחרות שנחשבות כאפשרות לנורמליזציה עם ישראל כוללות את עומאן וערב הסעודית.

תחת ממשל טראמפ נחתמו הסכמי שלום עם איחוד האמירויות הערביות, ובחריין, שיצרו קשרים מלאים עם ישראל, וסודן ומרוקו שפתחו בתהליך דומה, אם כי עדיין ללא מעמד חתימה רשמי.

אנתוני בלינקן שר החוץ הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד