ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אני ה' רופאיך

7 חולים חרדים בלבד • מפת התחלואה במגזר

בחסדי שמיים נגיף קורונה הולך ונסוג, ובמשרד הבריאות מדווחים כי התחלואה במגזר החרדי הולכת ומצטמקת, כמו גם בשאר המגזרים | ביממה האחרונה הצטרפו 7 חולים חדשים, שהם 7% מסך התחלואה

7 חולים חרדים בלבד • מפת התחלואה במגזר
אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

משרד הבריאות וקבינט הקורונה עוקבים מידי יום אחר הנגיף שפרץ בסערה אל חיינו לפני קצת יותר משנה, ושינה את חיינו מן הקצה אל הקצה. אחד המגזרים שהושפעו בצורה הקשה ביותר הוא המגזר החרדי. גם במספרי התחלואה, גם בכמויות הרפש והשנאה כלפיו, וגם בקושי ממשי בקיום מצוות רבות הנערכות ברוב עם.

בימים אלו, לאחר מערך חיסונים מופלא, וקרוב ל-5.5 מיליון אזרחים מחוסנים, הנגיף הולך ודועך, נמוג ונעלם. אך במשרד הבריאות עוקבים אחריו ומפלחים את נתוני ההתפשטות שלו, בחלוקה לפי המגזרים השונים.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) התחלואה במגזר החרדית עומדת על 7% בלבד. 7 חולים מתוך 95 שהתגלו אתמול בכל רחבי הארץ. הממוצע השבועי הצטמק אף הוא וירד ל-171.

גם הערים החרדיות ממשיכות להיות צבועות בירוק בוהק. ובעוד שבני ברק עומד יחס ההכפלה על 1.1, בכל שאר הערים החרדיות הוא עומד על 1.0 בלבד.

עוד דווח כי בערים עמנואל וקריית יערים התווספו בשבוע האחרון 0 חולים חדשים. ובחישוב מספר החולים ל-10 אלף תושבים, הנתון כמובן הוא גם 0.

בבני ברק וברכסים עומד מספר החולים לכל 10 אלף תושבים על 1, ובשאר כל הערים החרדיות עומד נתון זה על 0.

בשבוע האחרון התווספו בעיר בני ברק כולה 17 חולים חדשים, בביתר עילית ואלעד 2 חולים, בערים רכסים ובמודיעין עילית התווסף חולה אחד בלבד. עמנואל וקריית יערים כאמור שמרו על נתון ה-0.

בתוך כך מוקדם יותר דווח כי 95 חולי קורונה נוספים בלבד אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-836,726. על פי הנתונים, אמש בוצעו 14,180 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עמד נכון להבוקר על 2,857. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 123 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 205 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ועומד כעת על 6,315.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עמד הבוקר על 0.7%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התתסנו לנגיף הקורונה 5,339,078 בני אדם. מתוכם, 4,961,423 בני אדם התחסנו במנה השניה.

ערים חרדיות המגזר החרדי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד