ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סאגת החיסונים

רמז לבני גנץ? "פוגע ביכולתנו לשמר את ההישגים"

בצל הירידה במספר החולים והעלייה במספר המתחסנים מבהירים באמ"ן: עיכוב בהשלמת רכישת חיסוני ההמשך, מחברת פייזר, עבור ישראל, עלול לפגוע ביכולתנו לשמר את ההישגים המרשימים של חיסונים אלה בארץ

רמז לבני גנץ? "פוגע ביכולתנו לשמר את ההישגים"
בני גנץ בישיבת סיעתו בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמידי יום, גם הבוקר (שישי) ניפקו באמ"ן דו"ח תחלואה יומי בנגיף קורונה בישראל. על פי הדו"ח הסוגיה המרכזית ממשיכה להיות מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל. ובפרט לאור כך שבחודשים האחרונים זוהו זנים הנקשרים בסיכון מוגבר, להדבקה חוזרת של מחלימים (בפרט הזן הדרום אפריקאי, הדן הברזילאי וזן ניו יורק).

באמ"ן הסבירו כי החשש הינו שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים יאיימו גם על מועילות החיסונים. ניהול הסיכון בישראל, ביחס לכניסת וריאנטים שכאלה, מחייב מאמץ למניעת כניסתם (בעיקר מדרום אמריקה וממרכזה, מארה"ב ומאירופה) וכן להגבלת תפוצתם בארץ. "כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון" הבהירו.

עוד צוין בדו"ח, כי ביהודה ובשומרון וכן בעזה, חווים הפלסטינים גל תחלואה משמעותי. עובדה העלולה להשפיע גם על התחלואה בישראל.

בשלב זה ביקשו עורכי הדו"ח להתייחס גם למחסור בחיסונים בעולם, וסאגת חתימת החוזה מול חברת פייזר: "התחלואה במדינות רבות באירופה במגמת עלייה וכך גם בהודו ובדרום אמריקה. על רקע זה, משבר החיסונים באירופה ובשאר העולם - (קצב חיסון איטי, לצד חשש מחיסוני אסטרהזניקה) - מביא להגברת הלחץ לרכישת חיסונים מתוצרת חברות פייזר ומודרנה, שנמצאו כיעילים ובטוחים ביותר. להבנתנו", ציינו באמ"ן, והוסיפו: "עיכוב בהשלמת רכישת חיסוני ההמשך, מחברת פייזר, עבור ישראל, עלול לפגוע ביכולתנו לשמר את ההישגים המרשימים של חיסונים אלה בארץ".

יודגש, כי התחסנות נרחבת של האוכלוסייה היא הדרך היעילה ביותר לצמצם את תפוצתם של זני נגיף בעייתיים בישראל, גם אלו יווצרו בארץ וגם אם יחדרו מחו"ל. בנוסף, על רקע הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים, ובנוסף יש לזכור כי מנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים, מפני הווריאנטים הקיימים.

מצב התחלואה והתמותה:

מספר חולים פעילים - 2,927. מאומתים חדשים ביממה האחרונה - 95. עם זאת צויין כי מספר החולים המאומתים, הנמוך יחסית, מושפע ממיעוט בדיקות במהלך יום העצמאות.

מאומתים חדשים בממוצע שבועי - 166. מקדם ההדבקה (R) למאומתים חדשים - 0.72.

מספר חולים במצב קשה - 206. מספר חולים חדשים במצב קשה ביממה האחרונה - 3. (כאמור, נתון חלקי שצפוי להתעדכן).

שינוי במספר החולים הכולל במצב קשה ביממה האחרונה - (12-). ושינוי במספר החולים במצב קשה, בממוצע ליום בשבוע האחרון - (10-).

חולים בקבוצת גיל סיכון (מעל גיל 60): ממוצע חודשי - 11%. ממוצע בגל הראשון - 17%.

נפטרים (נכון לשלשום, 14.4.2021): מספר נפטרים - 6,313. מספר נפטרים יומי - 1.

חיסונים ובדיקות

מתחסנים במנה ראשונה: מספר מתחסנים במנה ראשונה אתמול - מאות בודדות. מספר מתחסנים במנה ראשונה ליום בממוצע שבועי - 5 אלף. מספר חיסונים שבוצעו עד כה - 5.34 מיליון חיסונים. אחוז המתחסנים מכלל גילאי 50+ - 88%.

מתחסנים במנה שנייה: מספר מתחסנים במנה שנייה אתמול - מאות בודדות. מספר מתחסנים במנה שנייה ליום בממוצע שבועי - 8 אלף.

עוד עודכן כי נכון להיום, יש עדיין יותר מ-200 אלף איש בגילאי 50 ויותר, אשר טרם התחסנו.

מספר בדיקות שבוצעו אתמול - 13,333. אחוז בדיקות חיוביות - 0.7%. אחוז בדיקות חיוביות ללא סקרים - 0.6%.

לסיכום נותח בדו"ח התפלגות גילאים של החולים החדשים אתמול: גילאי 0-19 - 48.4% גילאי 20-39 – 10.5%. גילאי 40-59 - 10.5%. גילאי 60-79 - 10.5%. גיל מעל 80 - 14.7%. אחר – 5.4%.

חיסון לקורונה בני גנץ חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד