ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הסטירה ברכבת הקלה

אבי הבחור בשיחה עם 'בחדרי': התקשרו אישי ציבור רק מהשמאל

ר' יהודה אוירבך שהתיעוד של בנו מוכה ומושפל ע"י נער ערבי ברכבת הקלה בירושלים פשט כאש בשדה קוצים, מגולל בשיחה כואבת עם 'בחדרי חרדים' את אשר אירע באותו ערב, ומבהיר: "היה איש ביטחון ברכבת, הוא היה עסוק במכשיר הנייד שלו" | "אין לי ציפיות, רוצה תחושת ביטחון" 

אבי הבחור בשיחה עם 'בחדרי': התקשרו אישי ציבור רק מהשמאל
סוטר לבחור הישיבה צילום: צילום מסך

אמש פורסם תיעוד של קבוצת נערים ערבים המכים בחור חרדי ברכבת הקלה בירושלים, תוך שהם מתעדים את עצמם ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות על מנת להתפאר במעשה השנאה שלהם. פרסום התיעוד עורר סערה, וגרר תגובות נזעמות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

אבי הבחור ר' יהודה אוירבך שוחח היום (שישי) עם 'בחדרי חרדים' וסיפר את שאירע: "ביום רביעי בערב הבן שלי בדרכו חזרה מהישיבה, נוהג תמיד לעלות על הרכבת הקלה בתחנת שמעון הצדיק, ויורד ממנה בתחנת פסגת זאב, משם הוא הולך רגלית הביתה לנווה יעקב. הליכה קצרה אחרי יום ארוך של לימודים".

"ב-10:30 נסער כולו כאוב נפשית הוא נכנס הביתה וסיפר שישב ברכבת הקלה יחד עם חבר שלו, כשמסביבם שמונה צעירים ערבים משולהבים. הם המשיכו לדבר ביניהם בתקווה שלא ישימו לב אליהם. וכשהרכבת עצרה בתחנה אחד מהם נתן לו סטירת לחי, וכל הנערים ברחו" סיפר.

עוד ביקש להדגיש: "ישב שם בקרון יחד איתם איש ביטחון היה עסוק במכשיר הנייד שלו, ולא שם לב למתרחש. לאחר שהושפל ניגש הבן שלי אל איש הביטחון וסיפר לו את שאירע, הוא יצר קשר עם איש הביטחון השני שהיה בתחנה, וכל מה שהיה להם להגיד זה שהנערים ברחו".

לשאלת 'בחדרי חרדים' האם פנו למשטרה מיד באותו ערב השיב האב: "לא התלוננו, כי לא חשבתי שמישהו ילך ויבדוק את המצלמות ברכבת הקלה, היה לי ברור שאף אחד לא יעשה כלום. אני רק חיבקתי את הבן שלו, הבהרתי לו שמהיום הוא לא נוסע יותר ברכבת הקלה. והדגשתי לו שהוא 'שליח ציבור' של המגזר. אם היה יושב שם מישהו אחר, ההוא היה חוטף ומושפל. אני רק מודאג, אם היום זה נגמר הסטירה, מחר זה יכול להיות חמור יותר".

"לאחר שהתיעוד התפרסם, פניתי לארגון 'השומרים' בשכונה שלנו, המקושרים עם המשטרה. ומיד מפקד התחנה וכל השוטרים החלו לפעול עוד לפני כל הבלגן התקשורתי. והם סייעו בידינו בתהליך מזורז להגשת תלונה, על מנת שהם יוכלו לפעול בעניין, ומיד עם חזרתו מהישיבה. לא עם הרכבת הקלה... דאגתי שמישהו יחזיר אותו, הגשנו תלונה במשטרה, ואכן אחד המעורבים כבר נעצר" סיפר האב.

"אישי ציבור חרדים הסתפקו בהודעות לתקשורת, אלי התקשרו רק אנשי הצד השמאלי של המפה הפוליטית, אין לי ציפיות. אני רק רוצה תחושת ביטחון שנוכל לנסוע ברכבת הקלה" סיכם.

כאמור, פרסום התיעוד גרר גל תגובות מחאה מכל קצווי הקשת הפוליטית. גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו התייחסות לאירוע התקיפה ועירב זאת עם ביקורת על החרדים: "שעת מבחן. המקרה שבו צעיר ערבי סוטר לבחור חרדי ברכבת הקלה הוא אירוע מקומם שיש לגנותו מקרב כל הקצוות הפוליטיים כפי שמצופה לגנות את התהלוכה הקיצונית שראינו אמש במאה שערים נגד מדינת ישראל".

עוד הוסיף וכתב בהתייחסותו לרצח של שרה חלימי הי"ד: "לא מתקבלת על הדעת גם הלגיטימציה שנותנת מערכת המשפט בצרפת לרוצח אישה יהודייה שצרך סמים ונמצא "לא שפוי" בעת מעשה הרצח הנפשע".

"יש למצות את הדין בחומרה עם כל מי שעוברים על החוק, פוגעים בעם היהודי ובזכותו לחיות בביטחון בארצו ומחוצה לה. זה לא עניין פוליטי, זה עניין ערכי מהותי שכולנו צריכים לתמוך בו כחברה מתוקנת" סיכם.

נער ערבי בחור ישיבה רכבת הקלה סטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד