י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אסטרטגי-אזורי

לראשונה; ארבעה שרי חוץ נפגשו יחד

מפגש פסגה בהשתתפות ארבעה שרי חוץ התקיים היום בקפריסין | שר החוץ אשכנזי התייחס לסוגיה האיראנית: "ישראל נחושה להגן על עצמה בפני כל ניסיון לפגוע בריבונותה ובאזרחיה"

לראשונה; ארבעה שרי חוץ נפגשו יחד
מפגש שרי החוץ צילום: משרד החוץ

היום, נפתח לראשונה פורום שרי חוץ אסטרטגי איזורי בהשתתפות שר החוץ גבי אשכנזי ושרי החוץ של קפריסין, יוון, איחוד האמירויות בעיר פאפוס בקפריסין.

במפגש, המתקיים בהזמנת שר החוץ הקפריסאי, דנו שרי החוץ באפשרויות לקידום פרויקטים אזוריים בתחום האנרגיה, התיירות, המאבק בקורונה, האפשרות לפתוח מסדרונות ירוקים בין המדינות והתמודדות עם מצבי חירום. בנוסף, דנו שרי החוץ בנושאים אזוריים ובאינטרסים המשותפים של המדינות מול האתגרים ליציבות האזורית.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר במפגש שרי החוץ של ישראל, קפריסין, יוון ואיחוד האמירויות, כי: "איראן וחיזבאללה מערערות את היציבות במזרח התיכון ואת האפשרות לשלום אזורי".

"ההשפעה של איראן באמצעות שלוחיה מביאה עימה חורבן ואי יציבות לסוריה, לבנון, עיראק ותימן. איראן חותרת להשגת נשק גרעיני וממשיכה לפתח טילים ארוכי טווח באופן שיהווה איום מהותי על ישראל ושכנותיה. ישראל נחושה להגן על עצמה בפני כל ניסיון לפגוע בריבונותה ובאזרחיה, ותעשה ככל שיידרש על מנת למנוע מהמשטר הקיצוני והאנטישמי להשיג נשק גרעיני".

שר החוץ אשכנזי הוסיף: "המפגש היום הוא צעד ממשי ראשון להרחיב את ההשפעה החיובית של הסכמי אברהם אל עבר שותפינו במזרח הימה"ת, קפריסין ויוון. כבר בצעדים הראשונים של הסכמי אברהם דיברנו על שגשוג ויציבות שיגיעו בעקבותם למזרח התיכון כולו, והיום אנחנו מרחיבים את מעגלי השגשוג והיציבות אל עבר מזרח הים התיכון. אנחנו מתחילים היום בדרך חדשה של שיתוף פעולה אזורי במטרה להפוך את החזון של שיתוף הפעולה למציאות שתשפר את חייהם של אזרחינו".

קפריסין איחוד האמירויות יוון ישראל שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד