י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מוסקבה מגיבה לסנקציות

סיכום חדשות השבת בעולם: איראן מצביעה על חשוד בפיצוץ

ביידן מגיב על החלטת איראן להגביר את העשרת האורניום | מוסקבה תטיל מגבלות על בכירים אמריקנים ובאיראן מצביעים על חשוד אפשרי בפיצוץ בנתנז | סיכום חדשות השבת בעולם

סיכום חדשות השבת בעולם: איראן מצביעה על חשוד בפיצוץ
כור גרעיני, אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס השבת להחלטת איראן להעשיר אורניום לרמה של 60%. לדבריו, הדבר "אינו מועיל" לשיחות הגרעין שמנהלות ארה"ב ואיראן בשבועות האחרונים. ביידן ציין כי "אנחנו עדיין מדברים" וטען כי לא ידוע לאן יתקדמו השיחות.

בתוך כך, ששה ימים לאחר הפיצוץ בכור בנתנז, הטלוויזיה באיראן דיווחה כי זוהה החשוד בהטמנת חומר הנפץ שגרם לפיצוץ. על פי הדיווח מדובר בעובד המתקן בשם רזה קרימי, בן 43, שעזב את איראן כמה ימים לפני הפיצוץ שהרס את מערכות החשמל המרכזיות במתקן התת-קרקעי, כמו גם את מערכות הגיבוי.

בטלוויזיה פורסמה תמונתו של החשוד והופנתה אצבע מאשימה לכיוון ישראל שלא הכחישה ולא אישרה את הדיווח. עוד נאמר, כי "הצעדים המשפטיים ההכרחיים למעצרו והחזרתו למדינה ננקטים כעת".

תמונת החשוד בפיצוץ בנתנז

משלחת אמריקנית תגיע בחודש הבא לשיחות עם ישראל ועם הרשות הפלסטינית. הבחירות אצל הפלסטינים יהיו נושא מרכזי בדיונים. בראש המשלחת יעמוד האדי עאמר, האחראי במחלקת המדינה לנושא הישראלי-פלסטיני.

ראש ממשלת יפן סוגה הגיע לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארה"ב - הראשונה שמקיים ביידן בארבע עיניים ולא בזום. ביידן עבר בדיקת קורונה - ויצא שלילי.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי מוסקבה תפרסם רשימה של שמונה בכירים אמריקנים שעליהם תטיל הגבלות, וכי היא תפסיק בשטחה את פעילותם של ארגונים מארה"ב.

בקפלת סנט ג'ורג' שבמתחם טירת ווינדזור התקיימה השבת הלווייתו של הנסיך פיליפ. ארונו של הנסיך הורד אל הקבר המלכותי בקפלה. בני המלוכה התיישבו במקומות שנשמרו להם מראש ונאסר עליהם להשתתף בשירה של המקהלה המצומצמת שהשתתפה בטקס.

נתנז איראן ג'ו ביידן מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד