י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יכנע ללחצים?

"הוא עוד ילד": ביקורת חריפה על סמוטריץ׳ במגזר

רב בישיבות מרכזיות של המגזר הדתי-לאומי, תקף את יו"ר 'הציונות הדתית', ורמז כי אחד מרבנים הראשונים של המגזר, היה מאשר תמיכה ברע"מ: "היה מתיר כל דרך כדי לבסס את שלטון הימין" | בנוסף תקף את 'ימינה': "מפלגה מזגזגת"

"הוא עוד ילד": ביקורת חריפה על סמוטריץ׳ במגזר
סמוטריץ' בוועידת המשפיעים צילום: החדשות

ברקע ניסיונות הרכבת הממשלה, ר"מ בישיבות מרכזיות בציונות הדתית הרב חיים אביהוא, נאם בישיבת בית-אל בחגיגות העצמאות (רביעי), והתייחס למצב הפוליטי.

"אי אפשר להתעלם. יש רוב ברור של העם היהודי, שאומר את דברו בארץ ישראל", טען הרב והמשיך, "יש רוב יהודי ברור שרוצה תורה, ארץ ישראל ולאומיות של עם ישראל. יש רוב מוחלט".

"אם נצרף את 'ימינה' אף על פי שהיא מפלגה מזגזגת - יש 59 חברי כנסת ימניים שרוצים במצב הנוכחי, נתניהו יכול להוביל אותנו, את מדינת ישראל, למרות שיש הרבה ביקורת להגיד", הוסיף.

בנוסף, הרב אביהוא שיבח את נתניהו: "המאמץ של מדינת ישראל בעולם, אי אפשר לקחת את זה ממנו. והקורונה, שהיום אנחנו יושבים פה ביחד, לקב"ה יש שליחים - והוא (נתניהו -י .כ) זכה להיות שליח. הוא הפך את העולמות, וזכה!".

"ויש את חבורת הרשעים שצועקים כל הזמן שהוא מפלג, והם כל מהותם הוא פירוד בישראל, קריעת עם ישראל, קריעת התורה - זו מהותם! כמה הם?", תקף את מפלגות השמאל.

"'העבודה' יש בה ערביה תומכת טרור, ב'מרצ' יש שני ערבים. זה לא מפלגות ציונות. אסור לנו לתת להם לשלוט פה!", הוסיף.

הרב תקף אץ יו"ר 'הציונות הדתית': "במחילה מכבודו של בצלאל סמוטריץ׳, הוא נראה לי עוד ילד. הוא לא זוכר מה שהיה לפני 20 ומשהו שנים, שכמעט הרחיבו את ארץ ישראל, ופה יש רוב יהודי מוחלט!".

"בעיני, אני משוכנע בזה, שהרב צבי יהודה (המנהיג הרוחני של הציונות הדתית -.יכ) היה מתיר כל דרך שהיא כדי לבסס את שלטון הימין בארץ ישראל, ולקדם את עם ישראל, ולהביא אותנו לגאולה שלימה", סיכם.

הרב חיים אביהוא שוורץ, הוא ר"מ אמונה בישיבת מרכז הרב ובישיבת בית אל ונשיא ישיבת טבריה לשעבר. בנוסף, הוא תלמידם של הרב צבי יהודה קוק ושל הרב אברהם אלקנה שפירא. הרב שוורץ כתב כמה ספרים, בפרט על רבותיו האמורים.

בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית מרכז הרב ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד