י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פיגועי הטיקטוק

שוב: צעירים ערבים תקפו חרדי ותיעדו. צפו

שוב זה קורה: המשטרה עצרה צעיר ערבי, תושב מזרח ירושלים, שתיעד את עצמו תוקף יחד עם חבריו עוברי אורח חרדים במהלך סוף השבוע האחרון | ביממה האחרונה מתפרסמים תיעודים נוספים - מה שנראה כמו דפוס פעולה חדש של הצעירים הערבים במזרח העיר | הערב ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בתקיפה - אך הוא שוחרר על ידי בית המשפט

שוב: צעירים ערבים תקפו חרדי ותיעדו. צפו
תקיפת הצעירים החרדים צילום: מתוך הסרטון

נמשכות התקריות האלימות מצד צעירים ערבים נגד יהודים חרדים בירושלים: אחרי התיעוד בו נראה בחור ישיבה מותקף ברכבת הקלה, ביממה האחרונה מתפרסמים ברשתות החברתיות תיעודים נוספים, בהם מותקפים חרדים בידי צעירים שמעלים אף את התיעוד ל'טיק טוק'.

בתיעוד החדש, שנראה כחלק מדפוס פעולה חדש של צעירי מזרח ירושלים, נראים מספר ערבים חולפים על פניהם של שני חרדים שעשו את דרכם לכותל המערבי - תוקפים אותם, מקללים ואף משליכים לארץ את הכובע של אחד מהם.

היום הודיעה המשטרה כי עצרה את אחד החשודים המופיעים בסרטון. "משטרת ישראל תפעל בכל אמצעי שברשותה, לרבות טכנולוגיה מתקדמת, לאיתור חשודים המעורבים במעשה אלימות", נמסר מהמשטרה

במשטרה הוסיפו כי "פעולות חקירה מקצועיות שערכה מיד עם חשיפתה לסרטון ברשת החברתית בו נצפה חשוד תוקף עובר אורח שחולף על פניו, הביאה למעצרו לפנות בוקר על ידי לוחמי מג"ב של החשוד בן 18, תושב מזרח ירושלים במעשה והוא הועבר לחקירה. הערב יובא החשוד לבית המשפט". אלא, שבדיון שהתקיים הערב בית משפט השלום בירושלים - שוחרר החשוד לביתו.

האירועים האחרונים בירושלים, מגיעים ברקע ההתחממות במזרח העיר והעימותים בשער שכם, לאחר שהמשטרה החליטה לאסור ישיבה של צעירים באזור. גם הערב מתעמתים כוחות משטרה עם  תושבים מקומיים שמפרים את הסדר הציבורי. עד כה נעצר חשוד אחד 'על חם' בגין הפרת סדר והוא הועבר לחקירה.

"כוחות המשטרה פועלים בשעה האחרונה סמוך לשער שכם במזרח ירושלים בעקבות הפרות סדר במקום במהלכן החל יידוי אבנים ונורו מספר זיקוקין לעבר השוטרים", נמסר מהמשטרה.

בעקבות גל התקיפות נגד יהודים חרדים שנעשו לטענת חבר הכנסת איתמר בן גביר על רקע לאומני, הוא פנה הערב בקריאה דחופה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה. "לא יתכן שיום אחרי יום אנו שומעים על תקיפות של יהודים בעיר ירושלים ואין תגובה מצד המשטרה, הגיע הזמן להפסיק את המערב הפרוע בעיר ולשים קץ להתפרעויות המחבלים בעיר", מסר בן גביר.

בתגובה לשחרור הצעיר התוקף אמר בן גביר: "חוסר ההרתעה והדלת המסתובבת בבתי המשפט הם אלו שמעודדים את המחבלים להמשיך לתקוף יהודים בירושלים. מפליא בעיני איך המשטרה לא ביקשה עיכוב ביצוע של ההחלטה וככל שאכן לא התבקש עיכוב ביצוע זו רשלנות. מכל מקום הגיע הזמן להחמיר את הענישה ולשים סוף להשתוללות הזו".

 

 

תקיפת חרדי מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד