י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אנטישמיות בצפון אירלנד

מצבות יהודיות בבית העלמין בבלפסט חוללו

מצבות קבורה יהודיות בבית העלמין בעיר בלפסט, בירת צפון אירלנד חוללו בסוף השבוע. המשטרה: "נזק נגרם למצבות בחלקה היהודית בבית העלמין בעיר בלפסט וזה חוסר כבוד מוחלט"

מצבות יהודיות בבית העלמין בבלפסט חוללו
השחתת מצבות בבלפסט צילום: מתוך פייסבוק

ביום חמישי האחרון התגלה מעשה ונדליזם בבית העלמין היהודי בעיר בלפסט, בירת צפון אירלנד. כעשרה קברים חוללו על ידי אלמונים. כך על פי הדיווח ב-BBC. מהמשטרה נמסר כי האירוע נחקר כפשע שנאה. 

מפקחת המשטרה המקומית רואיסין בראון אמרה כי היא "נחרדת מהאירוע שקרה במקום שבו חברי הקהילה היהודית באים לכבד את זכרם של הנפטרים", היא הוסיפה כי "הנזק לקברים אלה מראה על חוסר כבוד מוחלט לזולת וישפיע משמעותית על יחידים ומשפחות בקהילה היהודית", אמרה.

המפקחת בראון ביקשה מהתושבים המקומיים במערב בלפסט לפנות למשטרה אם יש להם מידע לגבי המבצעים. חלק מהקברים מתוארכים לשנת 1870 ונמצאים בקטע נפרד בבית הקברות, שלעתים קרובות נעול. בית העלמין מתוחזק על ידי מועצת העיר בלפסט.

חבר המועצה מטעם מפלגת 'שין פיין' סטיבן קור, השתתף בניקיון בית הקברות ביום שישי האחרון וכתב ברשתות החברתיות כי "התקפות אלה על מצבותיהם של אנשים מתים צריכות להיפסק". הוא הוסיף כי נבדקים צילומי מצלמות אבטחה כדי לזהות מי אחראי למעשה הנפשע.

פוליטיקאי נוסף, ויליאם האמפרי, אמר כי הוא "נגעל ומזועזע" לשמוע על המעשה, "זה יום עצוב מאוד עבור בלפסט", אמר. "אין לי דבר מלבד כבוד גדול לקהילה היהודית בבלפסט, שתמשיך לקבל את מלוא תמיכתי". האמפרי הוסיף כי האחראים הם "רשעים ואשמים בפשע שנאה".

ה-BBC מציין, כי בשנת 2016 אירעה מתקפה דומה באותו בית קברות, אז נפגעו 13 קברים.

תיעוד מתוך חשבון הפייסבוק של חבר המועצה סטיבן קור:

 

חילול מצבות בית עלמין יהודי אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד