ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשל צירוף הקיצוני

טלטלה במוזיאון אושוויץ: שני היסטוריונים נוספים פרשו

לאחר עזיבתו של היסטוריון יהודי את דירקטוריון מוזיאון אושוויץ, בגלל צירופו של פוליטיקאי שנוי במחלוקת בפולין, שני היסטוריונים נוספים עזבו את ההנהלה, כשרק אחד מהם מציין כי זו הסיבה שעזב 

טלטלה במוזיאון אושוויץ: שני היסטוריונים נוספים פרשו
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

שני אישים נוספים החברים בהנהלת מוזיאון אושוויץ-בירקנאו, עזבו את הדירקטוריון במחאה, לאחר שהממשלה מינתה פוליטיקאי שנוי במחלוקת לכהן בה.

לאחר התפטרותו של הפילוסוף היהודי סטניסלב קרייבסקי ביום רביעי האחרון, ההיסטוריונים מארק לסוטה, וקריסטינה אולקסי, הודיעו ביום חמישי כי גם הם מתפטרים.

כזכור, משרד התרבות הפולני מינה בשבוע שעבר את ביאטה שידלו, ראש ממשלה לשעבר וחבר בכיר במפלגת הימין 'חוק וצדק' במדינה. לסוטה, העומד בראש מוזיאון על צבא פולין, ונקרא על שם קבוצת פרטיזנית אנטי-נאצית, תומך במפלגת 'חוק ומשפט', הסביר את עזיבתו "מסיבות דומות" לאלה שאמר קרייבסקי, שכינה את מועמדותה של שידלו סוג של "פוליטיזציה" של מוזיאון המדינה. כך על פי ערוץ הטלוויזיה הפולני TVN, אולקסי לא מסרה סיבה להתפטרותה.

תחת המפלגה 'חוק וצדק', ממשלת פולין הואשמה במניפולציה בהיסטוריה של השואה. בשנת 2019 מפלגת 'חוק ומשפט' העבירו חוק שנוי במחלוקת המנקה את פולין בכל דרך שהיא מזוועות השואה. המפלגה טוענת כי היא שומרת על שיא המדינה בהשוואה למשטר הנאצי שכבש את המדינה.

אתר JTA מציין, כי מוזיאון המדינה אושוויץ נותר במידה רבה מחוץ לדיון ההוא ושמר על מעמדו בעולם כאתר שימור ומחקר. אבל קרא לכולם להזכיר שאושוויץ הוקמה ב"פולין הכבושה על ידי הנאצים" וכך בעצם פולין מתנערת מאחריות.

המועצה מונה תשעה חברים. הנהלת המוזיאון טרם הודיעה מי יתפוס את מקומם של השלושה שהתפטרו.

אושוויץ מוזיאון השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד