י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הפיצוץ לפני 7 שנים

צ'כיה מגרשת 18 אנשי שגרירות רוסיה

"צ'כיה היא מדינה ריבונית ועליה להגיב בצורה חזקה". כך אומר ראש ממשלת צ'כיה שהחליט לגרש ממדינות 18 דיפלומטים רוסיים וזאת בשל מעורבותה בפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בשנת 2014

צ'כיה מגרשת 18 אנשי שגרירות רוסיה
צ'כיה צילום: unsplash

צ'כיה מאשימה את המודיעין הרוסי כי היה מעורב בפיצוץ בשנת 2014 במחסן תחמושת צבאי. ראש הממשלה, אנדריי באביס, אמר בשבת, כי צ'כיה תגרש 18 דיפלומטים רוסים בגלל חלקה של רוסיה לכאורה בפיצוץ.

באביס אמר כי המהלך לגירוש הפקידים התבסס על "עדויות חד משמעיות" שמסרו שירותי הביון והביטחון במדינה. "ממצאים חסרי תקדים אלה מצביעים על מעורבותם של סוכנים צבאיים רוסיים בפיצוץ שהרג שני אנשים חפים מפשע", אמר באביס שהוסיף כי "צ'כיה היא מדינה ריבונית ועליה להגיב בצורה חזקה".

ראש הממשלה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "קיים חשד סביר כי סוכנים חשאיים רוסיים של שירות GRU היו מעורבים בפיצוצים של מחסן תחמושת בכפר ורבטיצה בצ'כיה בשנת 2014. בעקבות זאת גירשה צ'כיה 18 דיפלומטים רוסים. אני מעריך מאוד את העבודה המקצועית של כוחות הביטחון שלנו, המשטרה ובעיקר המכון הלאומי שלנו למאבק בפשע מאורגן על גילוי פעולה חסרת תקדים ושערורייתית זו".

שר הפנים ג'אן המאסק, המכהן גם כשר החוץ במדינה, אמר כי 18 עובדי השגרירות הרוסית זוהו בבירור כמרגלים צבאיים מטעם הקרמלין ויש להם 48 שעות לעזוב את המדינה. בתוך כך, משטרת צ'כיה מסרה כי היא מחפשת אחר שני אנשים בקשר לחקירה המתנהלת. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

הפיצוץ התרחש בבית חרושת לתחמושת בעיר ורביטצה, כ-330 ק"מ דרום-מזרחית לפראג, באוקטובר 2014. בפיצוץ נהרגו שני עובדי משרד פרטי ששכר את המחסן מארגון צבאי ממלכתי.

צ'כיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד