י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התאבדות הימין והציונות"

סמוטריץ' מחריף את הטון: עדיפות לממשלת לפיד-בנט על תמיכת עבאס

בעוד רה"מ מפעיל לחצים כבירים על סמוטריץ' לתמוך בממשלה שתישען על המפלגה האיסלאמית, יו"ר הציונות הדתית מצידו חוצה את הקווים ומחריף את עמדתו "תמיכת עבאס - הרס הימין" | לדבריו עדיפה ממשלת לפיד ובנט או יציאה לסבב בחירות נוסף על פני האופציות הקיימות

סמוטריץ' מחריף את הטון: עדיפות לממשלת לפיד-בנט על תמיכת עבאס
סמוטריץ' ובן גביר בשוק בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ סמוטריץ' רומז שהוא מעדיף ממשלה בראשות בנט ולפיד על פני ממשלת ימין בתמיכת רע"ם.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ הבוקר (ראשון) סדרת ציוצים בטוויטר, בה הבהיר כי הוא ממשיך להתנגד להקמת ממשלת "גוש נתניהו" בתמיכת רע"מ, וכי הוא מעדיף ללכת לבחירות חמישיות או אפילו לאפשר ל"גוש השינוי" להרכיב ממשלה, שלהערכתו תתפרק תוך מספר חודשים.

שמעון ריקלין הפרשן המדיני של חדשות 20, צייץ הבוקר את דעתו בנוגע לצירופו של מנסור עבאס לתמיכה בממשלה שתקום בראשות נתניהו, "לא אמרתי שהוא סאדאת. אמרתי שגם סאדאת תמך בנאצים ובסוף השתנה. אני חושב שקורה אירוע גדול בחברה הערבית. אפשר לדחות אותו על הסף ולהיות צודק ואפשר לנסות להקשיב ולהיות חכם. אפשר לפצל פה את הערבים ולהחליש את השמאל. אפשר להקים ממשלה בהמנעות כי הוא לא חזר בתשובה. תזכור מה האלטרנטיבה", כתב לסמוטריץ'.

בתגובה לציוץ של שמעון ריקלין כתב סמוטריץ': "גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו".

"ואתה יודע מה", הוסיף יו"ר הציונות הדתית, "גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות", צייץ סמוטריץ'.

"זה תהליך. קודם הימין נותן לגיטימציה לתומכי טרור והופך אותם ללשון מאזניים ומעלה אצלם את שיעור ההצבעה, ואז השמאל עושה את זה מיד אחר כך, תופס עם שוללי הציונות ותומכי הטרור את השלטון להרבה שנים, ומחריב את המדינה היהודית. בדיוק את התהליך הזה אני מסרב לאפשר", הוסיף.

אתמול כתב סמוטריץ כי "‏קומץ הטפשים בימין שמנסה לשכנע אותנו שעבאס החדש זנח את המאבק הלאומי ומתמקד רק במישור האזרחי. כמה תמימים אתם צריכים להיות כדי לקנות את הבלוף הזה?! לידיעתכם, הראיון הזה הוא מהבחירות האחרונות. אתם בסך הכל אידיוטים שימושיים ב"ג'יהאד האזרחי" של התנועה האסלמית".

העיתונאי הראל סגל הגיב לו "‏‎‎כן בצלאל, אנא, בלי טיפשים ובלי התנשאות מיותרת. אוהבים אותך ומכבדים אותך ומצפים ליחס דומה, יכול להיות שאתה צודק וזו טעות איומה אבל אתה אפילו לא מוכן לקיים דיון".

סמוטריץ' הגיב "‏‎‎איפה ראית שאני לא מקיים דיון. מקיים גם מקיים, מקשיב לכל הדעות, בכתב ובעל פה, משקיע המון בללמוד לעומק את הסוגיה, ומביע את דעתי ברצינות ובאריכות (יש אומרים רבה מידי) פשוט משוכנע שזה אסון".

גם ינון מגל הצטרף ללוחצים טל סמוטריץ׳ "‏‎‎‎בצלאל אם היו להם דרישות לאומיות הייתי מבין על מה אתה מדבר. אבל הם בפירוש מדברים על נושאים אזרחיים. ואני חושב שאם יבהירו שהם מתנגדים לטרור, זו תהיה טעות לתת להם לתמוך בממשלת שמאל, אל תחזרו על הטעות של התחיה שילמנו עליה אז מחיר יקר מאד".

סמוטריץ׳ הגיב, "‏‎‎‎ינון, לא הקשבת לראיון הזה. וכנראה לא לעוד כמה שנפרסם בימים הקרובים שבהם הם מסבירים בצורה הכי ברורה שהכל לאומי. שום דבר לא אזרחי. סוג של עבודה בעיניים על היהודים התמימים. מספיק לעבוד על עצמנו בעיניים".

הבוקר אמר סמוטריץ׳ לשמעון ריקלין ברדיו גלי ישראל, "לא מקימים ממשלה שנסמכת על מי שמטרתם היתה ונשארה הרס המפעל הציוני. מכל הנימוקים המשכנעים שהעלה גדי טאוב ומעוד רבים אחרים. אל תתן יד להרס הימין ומדינת ישראל שמעון, ההיסטוריה לא תסלח למי שיהיה מעורב בזה".

בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט יאיר לפיד מנסור עבאס שמעון ריקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד