י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שכונה בתפארתה

היסטוריה בטבריה: חברי מועצת גדולי התורה שליט"א ביקרו בשכונה החדשה

את הימים האחרונים של בין הזמנים לא ישכחו מאות מתושבי שכונת 'נוף כנרת' בטבריה עוד זמן רב. ביום שישי האחרון היה זה ראש ישיבת גרודנא, הגאון הגדול הגר"צ דרבקין שליט"א, ובשבת היה זה ראש ישיבת בית מתתיהו, הגאון הגדול הגר"ב ויסבקר שליט"א. שני גדולי תורה אלה עמדו מופתעים לנוכח מה שנגלה לעיניהם...

היסטוריה בטבריה: חברי מועצת גדולי התורה שליט"א ביקרו בשכונה החדשה
ביקור בשכונה החדשה צילום: יח"צ

"בכל אות שאתם לומדים, גם אם אתם לומדים רק א-ב, אתם מקיימים מצווה גדולה של לימוד תורה. בטח כשאתם לומדים חומש, משניות, הלכה וגמרא". את הדברים הללו אמר ראש ישיבת גרודנא, הגאון הגדול, חבר מועצת גדולי התורה, רבי צבי דרבקין שליט"א בביקור בתלמוד התורה בשכונת נוף כנרת טבריה. עוד הוסיף ואמר הגר"צ לילדיי הת"ת כי כל מי שימסור את עצמו ללמוד תורה, מובטח לו כי יזכה להיות תלמיד חכם. בהמשך סייר במוסדות תורה נוספים שבשכונה.

הגר"צ דרבקין ששהה למנוחה בטבריה התארח בשכונה החדשה על־מנת לעמוד מקרוב על המתרחש בשכונה, הופתע ונדהם למראה השכונה המפותחת ולא הפסיק להביע את התפעלותו. הגר"צ אמר כי ימליץ לתלמידי ישיבתו לשקול ברצינות התיישבות במקום. "לשם מה אנשים צריכים להצטופף במרכז הארץ כשיש להם פה מקום תורה כל־כך מרווח", תהה בקול.

אורח נוסף שפקד את השכונה המתרחבת, גם הוא חבר מועצת גדולי התורה. הוא הגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר שליט"א, ראש ישיבת בית מתתיהו. עבור הגר"ב מדובר בביקור ראשון מזה כשנתיים. הגר"ב הגיע לנפוש עם שישה־עשר מנכדיו הגדולים בשבת האחרונה של בין הזמנים. גם הוא, כמו כל מי שמגיע לשכונה, התפעל מכמות התושבים, מהגיבוש הקהילתי ומקול התורה שממלא את השכונה החדשה. הגר"ב בירך את התושבים כי יזכו לראות ברכה במקומם החדש וכי יהיה זה מקום של תורה ויראת שמים.

על כל אלה נוסף ביקורו של הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א, משגיח ישיבת מיר. הביקור נערך ביום ראשון האחרון עת הגיע למסור שיעור בבית הכנסת המרכזי בשכונה לרגל סיום מסכת עירובין במסגרת שיעורי הדף היומי. מאות מתושבי השכונה ומחוצה לה הגיעו להשתתף במשאו המרתק. רבי בנימין הצדיק הפליא את שומעי לקחו בדבריו המאלפים. לא מעט מהמשתתפים בחרו להודות בתום השיעור על ההשקעה והטרחה המרובה שטרח עבורם.

חשוב לציין כי הגר"ב פינקל יצא אף הוא מגדרו כאשר ראה את השכונה החדשה ההולכת ומתפתחת במהירות שיא הן רוחנית והן גשמית, והופכת למציאות של ממש כאשר מאות משפחות בחרו לחיות בשכונה חדשה ומרווחת עם חיי תורה וקהילה בדיוק כמו בבני ברק רק עם נוף מדהים ואוויר הרים צלול שמיישב את הדעת. עוד נציין כי בימים אלה ממש התקינה העירייה שלט לרחוב חדש - רחוב דבורה הנביאה. ברחוב זה שוכן בית הכנסת הגדול והמרכזי של השכונה והוא מצטרף לשני רחובות קיימים: רחוב מרן ורחוב הרב אלישיב. "חשבתי שנראה פה שלושה בניינים. לא העליתי בדעתי שיימצאו כאן שלושה רחובות", הוסיף ואמר הגר"צ דרבקין שליט"א למקורביו במהלך הסיור בשכונה.

מאות משפחות כבר מתגוררות בשכונת נוף כנרת בטבריה והן רק הולכות ומתרבות. "בכל פעם אחרי בין הזמנים אנחנו חווים גל אכלוס מאסיבי", אומר שלמה, אחד התושבים הראשונים בשכונה. "השבת היה כאן פיצוץ אוכלוסין. היו כאן הרבה מאוד אורחים. וכולם הופתעו ממה שהם ראו. אנחנו בטוחים שאת הביטוי לזה נרגיש כבר בחודשים הקרובים. אנשים באים. נדהמים וחוזרים לספר למשפחה וחברים שיש אפשרות לקנות בכסף של דירת חדר וחצי בירושלים או בבני ברק, דירה ענקית ומרווחת מול הנוף המהמם של הגליל והגולן".

שיווק הדירות בשכונה, נמצא בעיצומו. השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף על פרויקט הדיור הייחודי>>>

ניתן גם להתקשר לטלפון: 072-395-2978

טבריה טבריה עילית שכונת נוף כנרת טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד