י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגה בת יובל שנים

מדהים: חלקת הקבורה נרכשה יממה לפני הפטירה הפתאומית

מחלוקת שהחלה לפני יובל שנים בנוגע לחלקת קבר בבני ברק, מסתיימת בשבוע שעבר עם טוויסט מפתיע במיוחד. 'בחדרי חרדים' מביא בפרסום ראשון את המקרה יוצא הדופן על היהודי שרכש חלקת אדמה לפני כחמישים שנה במה שפתח סאגה מטלטלת ארוכת שנים בעלת סיום מפתיע

מדהים: חלקת הקבורה נרכשה יממה לפני הפטירה הפתאומית
בית קברות בבני ברק צילום: פלאש 90

מחלוקת סביב חלקת קבר שנרכשה בבית החיים שומרי שבת זכרון מאיר בבני ברק על-ידי יהודי שהלך לעולמו, מגיעה השבוע לסיומה באורח מפתיע מיוחד. הסיפור המלא הגיע ל'בחדרי חרדים' ומתפרסם כעת לראשונה.

היהודי שרכש את חלקת האדמה בבני ברק סביבה התעוררה המחלוקת ארוכת השנים, נקבר אז בכלל בבית עלמין בירושלים. הסיפור הסתבך כאשר בנו שלמרבה הצער אינו שומר תורה ומצוות, טען כי חלקת הקבר שייכת כעת לו. אך בהנהלת בית החיים טענו מנגד כי הוא רכש רק זכות קבורה ולא זכות בחלקה, ואם אביו לא נטמן במקום, החלקה חוזרת לידי הנהלת בית החיים והוא לא יורש את הקבר. 

בדין ודברים שנמשכו שנים רבות נותרה סוגית 'חלקת המחלוקת' ללא הכרעה, ומשום כך חלקת הקבר לא נמכרה לאף אדם, מכיוון שבמצב הנוכחי מי שרצה לרכוש את החלקה היה צריך לשלם כפול גם להנהלת בית החיים וגם לבנו של הרוכש שכאמור אביו בסוף לא נקבר במקום.

בשנה האחרונה הביע אדם מסוים את רצונו העז לרכוש חלקה בבני ברק, הוא דיבר עם אחד העסקנים בעיר התורה והחסידות ומכיוון שבית החיים שומרי שבת לא מוכרים קבר מחיים הם הציעו להם את החלקה המדוברת ואז החל דין ודברים עם הנהלת בית החיים והמשפחה בנוגע למקום שנותר ריק במשך יובל שנים. (בבית החיים שומרי שבת יש מחסור גדול במקומות קבורה מ.ו.)

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המו"מ נמשך מספר חודשים בליווי עורכי דין ומשפטנים, עד שהגיעו הצדדים לידי הסכמה וחתימת חוזה ביום שלישי האחרון תאריך א' אייר.

כאן לא מסתיים הסיפור, למחרת, נפטרה בפתאומיות ל"ע בעלת החסד מרת שושנה הינדל מילט ע"ה מאנטוורפן שבבלגיה והיא בת 69 בפטירתה. מתברר באורח פלא כי מי שביקש לרכוש את החלקה, רצה זאת עבור המנוחה ע"ה, כך שלמחרת חתימת החוזה היא נפטרה לבית עולמה והובאה ביום חמישי האחרון לקבורה בבית החיים בחלקה המדוברת.

אחד הרבנים ששמע מהסיפור המדהים אמר כי ייתכן שהאישה הזאת הייתה צריכה להיפטר מן העולם כבר לפני שנה והיא בחסדי השם האריכה ימיה עד שתהיה לה חלקת קבר בישראל.

היא נטמנה סמוך ממש למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל ואמה ע"ה קבורה אף היא באותה שורה וכן סבתא ע"ה קבורה ממש סמוך. 

קבורה זכרון מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד