ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הפלונטר הפוליטי

יאיר לפיד: "חותרים לאחדות, נפגשתי עם כולם"

בעוד הזירה הפוליטית מתרכזת בשליטה על הוועדה המסדרת, יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד שב מחו"ל ומסתער על הרכבת הממשלה הבאה בראשותו | "מצטרף לבנט שאמר: 'ישראל לא צריכה בחירות חמישיות'" 

יאיר לפיד: "חותרים לאחדות, נפגשתי עם כולם"
יאיר לפיד צילום: יש עתיד

יושב ראש האופוזיציה ומנהיג מפלגת 'יש עתיד' כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה התייחס לממשלה אפשרית בראשותו. בדבריו הציג את חזונו לממשלה שכזאת: "יהיו בה שתי מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז ושתי מפלגות שמאל". ממשלה שכזו, לדברי לפיד, תטפל גם בחרדים למרות שלא יהיו חלק מהממשלה.

בפתח דבריו אמר לפיד: "אני רוצה להצטרף מכאן למשהו שאמר השבוע חברי נפתלי בנט: מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. היא חייבת ממשלה. אנחנו חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה. חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל - ממשלת אחדות ישראלית. בשנתיים האחרונות הפוליטיקה גרמה פה רק לשנאה וזעם. היא זיהתה את הפצעים של החברה הישראלים וחיטטה בהם. התפקיד שלנו יהיה לרפא את הפצעים האלה".

לפיד המשיך ואמר: "מהיום הראשון של יש עתיד, אחדות היא הדבר שאנחנו חותרים אליו. אנחנו לא רוצים אחדות כי אין ברירה אחרת. אנחנו רוצים אחדות כי זה הדבר הנכון. יש פה מיליוני ישראלים שנמאס להם לריב. נמאס להם מחוסר אחריות ושחיתות. נמאס להם מפולחן האישיות המביך שמתנהל מולם".

"בממשלת האחדות הישראלית יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות. כשאנשים שונים עם דיעות שונות מחליטים לעבוד יחד" הציג לפיד את משנת האחדות שלו. וסיפר: "מאז הבחירות אני מקיים קשר צמוד עם כל מנהיגי המפלגות הרלוונטיות – דיברתי עם כולם, נפגשתי עם כולם, יותר מפעם אחת – כולנו מבינים שהגיע הזמן לשינוי".

עוד אמר לפיד: "יש אצלנו נכונות נדירה, אני לא זוכר שום דבר דומה לזה, לשים בצד את מחלוקות העבר, לחבר כוחות, לטפל בכלכלה ובחברה, לעצור את התהליך שגורם לישראלים טובים לשנוא אחד את השני. שואלים אותי – איך תעבדו יחד? התשובה היא: הרבה יותר טוב, הגון ונקי מהממשלה הנוכחית. כי לא נעבוד בשביל עצמנו, אלא בשביל אזרחי ישראל. מנהיגי ומנהיגות המפלגות של ממשלת האחדות לא ירמו אחד את השני. זו תהיה ממשלה שתביא יציבות כי אנחנו רוצים שזה יצליח. כי אנחנו מאמינים בטוב משותף".

"כולנו מאמינים שמה שחשוב באמת הוא שהילד האחרון בבלוק האחרון בעיירה האחרונה יקבל את החינוך הכי טוב בעולם. כולנו מאמינים שצריך בישראל יותר מיטות אשפוז, ופחות קומבינות. יותר תשתיות פיזיות ודיגטליות ופחות אלימות במגזר הערבי. יותר עזרה לעצמאים ופחות פרוטקציה וג'ובים למקורבים. זו המטרה שלנו. להקים ממשלה שהמחוייבות לטובת המדינה תהיה מקור הכוח שלה. יהיו בה תפיסות עולם שונות, אבל כולנו ציונים, כולנו פטריוטים ישראלים".

"ממשלה יציבה שמאמינה בשיתוף פעולה היא משהו שלא ראינו כבר הרבה זמן במדינת ישראל. זה יכול לקרות בעוד שלושה שבועות. קורה פה משהו יותר גדול מכל חישוב פוליטי. זה יותר גדול מהבייס. כשמדברים איתי על הבייס אני אומר תמיד - הבייס שלי הם אזרחי ישראל. זה נסיון להציל את המדינה ממערכת מושחתת ומקולקלת שקורעת אותנו מבפנים. זו ההחלטה הנחושה לנהל את זה הפעם אחרת" הצהיר יושב ראש יש עתיד.

"משהו חדש מתחילים אחרת. בהכרה עמוקה שממשלת אחדות צריכה להיות מבוססת על אמון, על דיאלוג, על שיתוף פעולה. אנחנו עושים הכל ונעשה הכל – כל דבר - כדי להקים פה ממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואכפתית" סיכם לפיד והבהיר כי גם בחרדים תטפל הממשלה בראשותו למרות שהם לא יהיו חלק ממנה.

 

יאיר לפיד נפתלי בנט קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד