ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קידוש השם

ההורים חיפשו את העגיל ומצאו מעטפות עם כ-100,000 שקל | צפו

במהלך משחק, דחפה בתם הקטנה של שלוחי חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר-שבע, את העגיל של אמה, בריפוד של הספה בסלון | במהלך החיפוש אחר העגיל, מצאו ההורים כ-100,000 שקל שהוחזרו לבעלים | הסיפר המלא

ההורים חיפשו את העגיל ומצאו מעטפות עם כ-100,000 שקל | צפו
הספה והכסף צילום: באדיבות המצלם

מוסיא, בתם הקטנה של הרב מענדי וגיטי יצחקי, שלוחי חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר-שבע, שיחקה בעגיל של אמה, ובמהלך המשחק דחפה אותו בריפוד הספה בסלון. ההורים, החלו לחפש בקדחתנות אחר העגיל, הוא לא נמצא אך במקומו הם מצאו מעטפות מלאות בשטרות.

הרב מענדי יצחקי, סיפר ל"בחדרי חרדים" כי הם קיבלו במתנה את הספה הישנה מבעלת הדירה הקודמת שלהם, אישה מבוגרת, דוברת רוסית ויידיש שעברה לגור בבית אבות והשכירה להם את הדירה. הרב מספר כי המשפחה החלה בחיפושים אחר העגיל, ולפתע הם מצאו בתוך הספה מעטפות מלאות דולרים ואירו בסכום של כ-100 אלף שקלים.

"שוחחנו עם האשה המבוגרת בשפה הרוסית. התקשרנו אליה, האשה לא ממש הבינה מה אנחנו רוצים ממנה, אז התקשרתי לבן שלה שהוא רופא בקופת חולים 'מכבי', הוא התרגש מאד לשמוע כל כך, וכשהוא הגיע לקחת את הכסף, הצעתי לו להניח תפילין, והוא הסכים" סיפר השליח בהתרגשות. בנוסף, השאיר הבן תרומה של 300 דולר לבית חב"ד המקומי שבניהול המשפחה.

הרב מענדי הוסיף והסביר כי הספות ניתנו להם במתנה על ידי אמו של הרופא, בעלת הבית של הדירה הקודמת בה התגוררו ועם עזיבתם לקחו איתם את הספות. הרב הוסיף וסיפר שבשני חגי הפסח האחרונים מכרו את הספות לגוי כיוון שלא הספיקו לנקות אותן לפסח: "כיסינו את הספות וסובבנו אותן שלא יישבו עליהן ומכרנו אותן לגוי", אמר הרב. "מצאנו שלוש מעטפות, אחת עם כ-6,000 אירו, ועוד שתי מעטפות עם דולרים, כל אחת עם כ-5,000 דולר". למרות החיפושים, העגיל עצמו לא נמצא.

"אלוקים נתן לך את הכסף, למה החזרת" שאלו את הרב אנשים רבים שנחשפו למקרה. הרב מענדי ענה להם את הסיפור הידוע על "החמור והמרגלית": "רבי שמעון בן שטח קנה חמור מסוחר ישמעאלי, הלכו תלמידיו של רבי שמעון ומצאו מרגלית תלויה בצווארו של החמור".

"בשמחה הם מיהרו לרבם לבשר על המציאה", המשיך הרב לספר,. "'רבי'! הם אמרו. ראה את המרגלית. התקיים בך הפסוק 'ברכת ה' היא תעשיר', מהיום לא תדע עוד צער ומחסור". "לא" השיב להם מיד רבם. "קניתי מהישמעאלי את החמור, לא את המרגלית" הלך רבי שמעון והחזיר לסוחר את המרגלית. הסוחר נדהם לראות את יושרו של הרב היהודי. "ברוך ה' אלוקי שמעון בן שטח!" הוא קרא" (על פי מדרש דברים רבה, פרק ג).

ספה בית חבד השבת אבדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד