י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ארה"ב הפרה הבטחות

יאיר גולן: אני בעד חזרה להסכם הגרעין האיראני

חבר הכנסת יאיר גולן לא מסתיר את דעותיו הקיצוניות, ולאור כך שהסוגיה האיראנית ששוב עלתה למוקד החדשות מבהיר גולן כי תוכנית הגרעין לא עצרה לרגע וכי הוא בעד חזרה להסכם "ארה"ב הפרה את הבטחותיה"

יאיר גולן: אני בעד חזרה להסכם הגרעין האיראני
יאיר גולן צילום: משה שי, פלאש 90

סגן הרמטכ"ל לשעבר ח"כ יאיר גולן, ממשיך בפרסום דעותיו הקיצוניות ומבהיר בפוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו: "אני בעד חזרה להסכם הגרעין עם איראן". כן כן כך האיש שהיה מרחק פסיעה מתפקיד ראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל, בניגוד לעמדה המדינית והביטחונית הישראלית שנמצאת בקונצנזוס רחב מימין ומשמאל.

בפתח דבריו כתב גולן:״שום צעד גלוי או חשאי בו מי מאומות העולם נקטה כנגד הפרויקט האיראני לא הסיג את תוכנית הגרעין אחורה כמו ההסכם. למעשה ההסכם הביא לכך שמעיסוק בבעיה מידית ובמועד בו תפרוץ איראן אל הפצצה, יכלה ישראל בפעם הראשונה מזה עשור, לעסוק בסוגיית הגרעין האיראני ללא תחושת חרב על הצוואר״

גולן הוסיף: "חשבנו אז (בשנת 2015) בכירי צה"ל, מוסד ואחרים שההסכם הוא טוב לישראל, ושיהיה בידינו שיהוי מבורך לעסוק בהסכם עתידי תוך מו"מ סדור מול האמריקאים ואחרים. לדעתנו זו היו שותפים מומחים רבים בעולם ובארץ, אלא שקולם לא נשמע בישראל על רקע מקהלת נתניהו המצווחת עד כמה ההסכם הוא גרוע ונורא. חגגנו את פרישת ארה"ב מההסכם ב 2018, אך בפועל שום צעד לא הזניק את תוכנית הגרעין האיראנית קדימה כמו צעדיה המתריסים של איראן, מרגע שארה"ב הפרה את הבטחותיה".

עוד הוסיף גולן: "הכוונה של ממשל ביידן לחזור למשטר הסכמי מול איראן הוא ביטוי להבנה מפוקחת את יכולותיה של ארה"ב בעולם בו סין, רוסיה, פקיסטאן ואחרות יכולות להגיע להסכמים עם איראן שלא יתחשבו כלל באינטרסים של האירופאים, האמריקאים ושלנו. סנקציות כלכליות, פעולות חשאיות והערמת קשיים דיפלומטיים לא יחשבו כצעדים חסרי ערך, אבל אין בהם די כדי לעצור תוכנית לאומית איראנית".

יאיר גולן איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד