ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"עשויים לשקול"

הח"כית צייצה על הממשלה בה תוכל לשבת - ומחקה

לאחר הנאום הערב של יו"ר 'יש עתיד', חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן צייצה את סוג ממשלה שבה מפלגתה והיא, יוכלו לתמוך: "לפיד לא צריך לוותר לבנט עם 7 מנדטים - עליו להתעקש" | אלה שלאחר כמה דקות מחקה את הציוץ

הח"כית צייצה על הממשלה בה תוכל לשבת - ומחקה
מליאת הכנסת ה-23 ביום פיזורה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עדיין מחזיק את המנדט להרכבת ממשלה, כאשר בגוש השינוי מתעוררים מהתרדמת עם שובו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מחופשה בארה"ב וכבר עמלים בניסיון להקים קאוליציה בצד שלהם, במידה והראשון ייכשל.

יאיר לפיד נשא הערב הצהרה לתקשורת וקרא להקים ממשלת אחדות, אך לא בראשות נתניהו כמובן. חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מ'הרשימה המשותפת' צייצה זמן קצר לאחר מכן, את התנאי שבמידה ויתקיים, היא ומפלגתה יוכלו להיכנס לקואליציה כלשהי.

"אם נתניהו לא יצליח לקים ממשלה", צייצה סלימאן והמשיכה, "לפיד לא צריך לוותר לבנט על ראשות ממשלה עם מנדטים. עליו להתעקש להקים ממשלה בראשותו".

"ממשלה שאינה ימין. בממשלה כזו אנו ב'משותפת' עשויים לשקול תמיכה", כתבה בציוץ שנמחק, אך כתב 'כאן 11' סולמיאן מסוואדה הספיק לצלם ולפרסם אותו.

כאמור מוקדם יותר היום יושב ראש האופוזיציה ומנהיג מפלגת 'יש עתיד' כינס מסיבת עיתונאים, בה התייחס לממשלה אפשרית בראשותו. בדבריו הציג את חזונו לממשלה שכזאת.

"אני רוצה להצטרף מכאן למשהו שאמר השבוע חברי נפתלי בנט: מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות", אמר לפיד והמשיך, "היא חייבת ממשלה. אנחנו חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה".

"חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל - ממשלת אחדות ישראלית. בשנתיים האחרונות הפוליטיקה גרמה פה רק לשנאה וזעם. היא זיהתה את הפצעים של החברה הישראלים וחיטטה בהם. התפקיד שלנו יהיה לרפא את הפצעים האלה", הוסיף.

לפיד המשיך ואמר: "מהיום הראשון של יש עתיד, אחדות היא הדבר שאנחנו חותרים אליו. אנחנו לא רוצים אחדות כי אין ברירה אחרת. אנחנו רוצים אחדות כי זה הדבר הנכון. יש פה מיליוני ישראלים שנמאס להם לריב. נמאס להם מחוסר אחריות ושחיתות. נמאס להם מפולחן האישיות המביך שמתנהל מולם".

"משהו חדש מתחילים אחרת. בהכרה עמוקה שממשלת אחדות צריכה להיות מבוססת על אמון, על דיאלוג, על שיתוף פעולה. אנחנו עושים הכל ונעשה הכל – כל דבר - כדי להקים פה ממשלת אחדות ישראלית", סיכם יו"ר 'יש עתיד'.

עאידה תומא סלימאן הרשימה המשותפת יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד