י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתיווך דרעי

הפיתרון לחרמות > ישראל תצא לבחירות רק לראשות הממשלה

הצעה שמתגלגלת ברצינות ועשויה לעלות להצבעה עוד השבוע במליאת הכנסת, עשויה אולי לסתום את הגולל על החרמות ועל מערכות הבחירות התכופות. השר דרעי, המשמש כשליחו של נתניהו למו"מ הקואליציוני מגלגל הצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה ונועד לשם כך עם בנט 

הפיתרון לחרמות > ישראל תצא לבחירות רק לראשות הממשלה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפלונטר הפוליטי מגיע לנקודת ההכרעה ובמערכת הפוליטית מחפשים פתרונות מעשיים, שימנעו מערכת בחירות חמישית, תרחיש שלא נראה מופקע לאור התסבוכת הפוליטית בשנתיים החולפות.

מוקדם יותר היום (ראשון) נועד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, עם יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט לפגישה ממושכת, דרעי משמש בימים אלה כשליחו הקרוב של ראש הממשלה נתניהו במאמצים להקמת ממשלה.

פרשן 'חדשות 12' עמית סגל חושף הערב כי השר דרעי יוזם הצעה לפיה אזרחי ישראל יצאו שוב אל הקלפיות ויבחרו רק ראש ממשלה, ללא בחירות כלליות לכנסת וזאת בכדי למנוע קמפיין בחירות ושיתוק פוליטי לעוד כמה חודשים, ראש הממשלה תומך ביוזמה.

על פי הדיווח, ראש הממשלה נתקל בסירוב עיקש מחד מצידו של בצלאל סמוטריץ׳ להקמת ממשלה עם רע"מ ומנגד בהתעקשות של סער להקמת ממשלת ימין מלאה.

את היוזמה הציע השר אריה דרעי לבנט, שמביע גם הוא תמיכה בהצעה, לצד נתניהו, לפיה תתקיים בחירה ישירה לראשות הממשלה במקום בחירות לכנסת, כפי שהיה בעבר פעמיים ולאחריהם השיטה בוטלה.

עוד דיווח סגל כי נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה, ומקווה שיחד עם בנט יהיה לו רוב לכך. ככל הנראה חוק בנושא יוגש כבר בהמשך השבוע, כשהדיבור על כך מראה כי נתניהו חושש מאוד מפני הקמת ממשלת שינוי בראשות בנט ולפיד.

בחירה ישירה ראשות ממשלה בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד