י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זיקים של תורה

הכנסת ספר תורה בקיבוץ "זיקים" של השומר הצעיר

זה כבר הפך כמעט לתופעה. ביוזמת ארגון "איילת השחר" התקיימה הערב הכנסת ספר תורה מיוחדת במינה בקיבוץ זיקים. הקיבוץ שספג מטחים רבים בשנים האחרונות מבקש לחזק את החוסן הרוחני והנפשי. בקרוב יפתח במקום "בית כנסת על גלגלים

הכנסת ספר תורה בקיבוץ "זיקים" של השומר הצעיר
כתיבת ס"ת בזיקים צילום: איילת השחר

תושבי בני ברק לא מתפעלים כבר מתהלוכת הכנסת ספר תורה ברחובות, אבל בקיבוץ החילוני זיקים מבית "השומר הצעיר" היושב על גבול עזה ההתרגשות הייתה בשיאה הערב כשאל המקום התקצו ובאו ראשי מועצות, רבנים ואפילו אדמו"רים בהם האדמו"ר מקאליב שליט"א, לחגוג את הכנסת ספר התורה לקיבוץ שאפילו בית כנסת מסודר אין בו.

התהליך כולו התחיל כמו בקיבוצים אחרים בפניה לארגון אייל  השחר שמוכר בשטח כמי שדואג לסייע בכל ענין שבקדושה ובראשו הרב שלמה רענן. לדבריו " אחרי שלפני כעשר שנים סייענו לקיבוץ השכן בהכנסת ספר תורה, החל הקשר גם עם קיבוץ זיקים. מידי פעם פנינו אליהם והצענו עזרה בקיום מנין ביום כיפור ובראש השנה".

"הקשר של מספר תושבים מקומיים לפרויקט "חברותא" בו הם לומדים עם מתנדבים חרדים בטלפון, הביא להתגברות ההתעניינות והרצון לחזק את החיבור ליהדות".

את הפניה הנוכחית יזמה אחת מחברות הקיבוץ המתגוררת בהרחבה ומכהנת כמנהל בית ספר אזורי. "הקיבוץ שלנו חווה 340 אזעקות צבע אדם. כולנו מרגישים צורך בחיזוק החוסן הפנימי. גם אלו שאינם מתפללים בבית כנסת".

את הכנסת ספר התורה שנתרם על ידי יהודי חם לב החפץ בעילום שמו שפנה אל הרב רענן בבקשה לתרום ספר תורה למקום בו הוא חסר במיוחד. את הדבר הזה וכן את התכנית להביא למקום בית כנסת שהולך ונבנה בימים אלו, רואים התושבים כהגשמת חלום.

"הרב רענן מארגון איילת השחר הגשים לנו חלומות ואנו חשים הכרת הטוב עמוקה על הכח והחיזוק שקיבלנו מחברי בארגון ומהאורחים הרבים שבאו לחגוג איתנו".

זיקים הכנסת ספר תורה איילת השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד