ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"רוצים ביטחון"

לאחר התקיפה: עימותים ועצורים בתל אביב

לאחר פרסום התקיפה והסערה בעקבותיה, ראש הממשלה נתניהו גינה את תקיפתו של הרב אליהו מאלי ביפו, והודה לכוחות הביטחון על המעצר המהיר של החשודים: "מצפה למיצוי מלוא חומרת הדין" | מאות מפגינים במקום האירוע: "רוצים לחיות בשלום", מנגד מפגינים אנשי שמאל, כשהמשטרה חוצצת בין הצדדים | שלושה  ערבים נעצרו

לאחר התקיפה: עימותים ועצורים בתל אביב
שוטרים במחאה בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

שעות לאחר תקיפתו של הרב אליהו מאלי בתל אביב יפו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הערב (ראשון) לתקשורת הודעת גינוי ושלח חיזוקים לרב המותקף.

"אני מגנה בתוקף את התקיפה האלימה היום ביפו נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת שירת משה", אמר נתניהו והמשיך, "מודה לכוחות הביטחון על מעצרם המהיר של החשודים. אני מצפה למיצוי מלוא חומרת הדין איתם".

בתוך כך, בשעה זו מאות מפגינים במקום התקיפה ביפו ומוחים על חוסר המשילות בעירם, לאחר כמה מקרים שהיו מתחת לראדר, כך לטענתם.

"נעשה הכל בעזרת ה' כדי להיאבק בכל הכוח בכל סוג אלימות לכל אחד", אמר אחד הנואמים והמשיך, "כדי לאפשר לאנשים פה לחיות כמו שצריך ולהמשיך לשגשג ולפרוח ולגדל ילדים".

הרב יובל שרלו, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבה 'אורות שאול' בדרום תל אביב, נאם במקום ואמר: "אנחנו נמצאים יחד בעיר הזאת כדי למחות לשלווה במרכז ההויה הישראלית".

"אתם גרים פה ביפו, אך מרגישים פה חוסר ביטחון וחוסר שלווה, ואנחנו ממשיכים את החיים שלנו בשקט", מחה הרב. עשרות צעירים קראו לעבר ראש העיר תל-אביב יפו: "ראש העיר רון, רוצים ביטחון!".

הרב אריק קמחי, רב בישיבה ביפו, שראשה ומנהלה הותקפו, אמר: "ביפו מדברים על דו-קיום, אין שקר יותר גדול מזה! מי שמזיק ומי שמתנכל, זה חד צדדי לחלוטין! זה רק מהצד השני. אנחנו רוצים לחיות פה בשלום".

יצוין כי מול ההפגנה של הישוב היהודי ביפו, מתנהלת מחאה ספונטנית של ערביי המקום, אשר החלו לצרוח ולאיים על היהודים: "מתנחלים הביתה! אללה וואכבר". כוחות גדולים של משטרה מפרידה בין הצדדים כדי למנוע מקרי אלימות.

במהלך העימותים, עצרו שוטרי תחנת יפו שלושה תושבי יפו בחשד להפרות סדר ברחוב הבעש"ט בעיר, במהלכן הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה הנמצאים במקום לשמירה על הסדר הציבורי.

כתוצאה מההתפרעויות נפגעו באורח קל שני שוטרים שפונו לקבלת טיפול רפואי.

שוטרי תחנת יפו עצרו את השלושה לחקירה בתחנה ובהתאם לצורכי החקירה וממצאיה תבחן המשטרה את הארכת מעצרם בבית משפט השלום בת"א.

ראש הישיבה הותקף לאור יום

נזכיר כי מוקדם יותר היום, ראש ישיבת 'שירת משה' ביפו, הרב אליהו מאלי, ומנהל הישיבה משה שנדוביץ׳ הותקפו כאשר הלכו לרכוש דירה ביפו לשימוש הישיבה. סביב השניים התקהלה צעירים ערבים, אשר החלו להכות ולבעוט בהם.

שעה קלה לאחר האירוע החמור, הודיעה המשטרה כי שני החשודים במעשה נעצרו. "שוטרי תחנת יפו בצעו מגוון פעולות חקירה, אשר הובילו לחשיפת זהותם של שני החשודים - תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם ועם איתורם לפני זמן קצר, נעצרו לחקירה בחשד לתקיפה".

"הרב פונה לבית החולים לאחר התקיפה", אמרה עדת ראייה שהייתה במקום בזמן התקיפה ל'בחרדי חרדים'. "יש פה כל הזמן תקיפות, אלימות והצקות מצד הערבים. אבל תקיפת ראש הישיבה, לזה זה עוד לא הגיע", הוסיפה.

ברק ליבוביץ, מנהל הגרעין ביפו ומקורב לרב אמר בשיחה עם 'בחדרי': "הרב ומנכ"ל הישיבה הותקפו באחת הרחובות בעיר. זה מאוד עצוב, אבל לא מפתיע. המצב ביפו לא טוב. יש משהו לא טוב באוויר".

"עיריית תל-אביב מזמן הסתלקה מיפו. תחושת הפקרות מורגשת בעיר, ולכן זה קורא. מצבו טוב. אשתו אומרת שיש לו מכות יבשות, הוא עכשיו בסדרת בדיקות", הוסיף ברק.

תל אביב בית כנסת בתל אביב הפגנת מחאה הפגנת תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד