י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זה אפשרי"

על מה שוחחו סמוטריץ' וגדעון סער בפגישתם

בעוד שני הגושים מנסים להרכיב ממשלה, יו"ר 'הציונות הדתית' נועד לפני שבועיים עם יו"ר 'תקווה חדשה' - ואף השנים המשיכו לשוחח בחשאי גם לאחר מכן, בניסיון לשכנע את סער להצטרף לנתניהו | ח"כ מרשימתו של סמוטריץ': "התרשמותי היא שזה אפשרי"

על מה שוחחו סמוטריץ' וגדעון סער בפגישתם
סמוטריץ וסער משוחחים בכנסת צילום: Marc Israel Sellem/POOL

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מנצל את הימים הספורים שנותרו לו כשהמנדט להרכבת ממשלה בניסיון לקדם את הבחירות רק לראשות ממשלה, כפי שחשף הערב עמית סגל, אולם ב'ציונות הדתית' מסתבר פועלים במקביל לשכנע את ראשי 'תקווה חדשה' להצטרף לממשלת ימין תחת נתניהו.

על פי הפרסום היום (ראשון) ב'וואלה', יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' נועד לפני שבועיים עם יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, ומאז השיח בין השניים נמשך מתחת לראדר, בין היתר דרך חברי הכנסת בסיעותיהם.

לפי הדיווח, חברת מפלגתו של סמוטריץ', ח"כ אורית סטרוק, שוחחה עם ח"כ זאב אלקין מ'תקווה חדשה'. סטרוק אמרה לוואלה! כי "התרשמותי היא שזה אפשרי", בכוונתה לכך שסער יצטרף לממשלת נתניהו, אך סירבה להרחיב על פרטי הפגישה.

מוקדם יותר היום, סמוטריץ' צייץ סדרת ציוצים בטוויטר, בהם הבהיר כי הוא ממשיך להתנגד להקמת ממשלת "גוש נתניהו" בתמיכת רע"מ, וכי הוא מעדיף ללכת לבחירות חמישיות או אפילו לאפשר ל"גוש השינוי" להרכיב ממשלה.

"גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות", צייץ סמוטריץ'.

"זה תהליך. קודם הימין נותן לגיטימציה לתומכי טרור והופך אותם ללשון מאזניים ומעלה אצלם את שיעור ההצבעה, ואז השמאל עושה את זה מיד אחר כך, תופס עם שוללי הציונות ותומכי הטרור את השלטון להרבה שנים, ומחריב את המדינה היהודית. בדיוק את התהליך הזה אני מסרב לאפשר", הוסיף.

גדעון סער בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד