י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עלו על שרטון

בתגובה לגירוש 18 רוסים: מוסקבה מגרשת 20 דיפלומטים צ'כים

לפני מספר ימים הודיעה צ'כיה כי היא מגרשת משטחה 18 דיפלומטים רוסיים בהאשמת ריגול וסיוע בפיצוץ שאירע במדינה | בשעות האחרונות החליטה רוסיה כתגובה לנקוט במהלך דומה והורתה ל-20 דיפלומטים צ'כיים לעזוב לאלתר את אדמתה

בתגובה לגירוש 18 רוסים: מוסקבה מגרשת 20 דיפלומטים צ'כים
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה צילום: pixabay

רוסיה הורתה לעשרים דיפלומטים צ'כים לעזוב את המדינה עד יום שני לאחר מהלך דומה שנקטה פראג, כך הודיע ​​משרד החוץ הרוסי ביום ראשון. כזכור הרשויות בצ'כיה גירשו ביום שבת 18 דיפלומטים רוסים והאשימו אותם כי הם סוכנים חשאיים שקשורים לפיצוץ קטלני במחסן תחמושת צ'כי בשנת 2014.

בנוסף הצ'כים טענו ששני מרגלים רוסים נוספים מבוקשים, לטענת הצ'כים, שניהם לקחו חלק בהרעלת הסוכן הכפול הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל באנגליה ב-2018 והיו גם מעורבים בפיצוץ המחסן ב-2014.

משרד החוץ של רוסיה תיאר את גירוש הדיפלומטים הרוסיים כ"חסר תקדים", וזימן את שגריר צ'כיה לשיחת נזיפה קשה, כך על פי מקורות שצוטטו בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. "אנו ננקוט באמצעי תגמול שיאלצו את מי שהביא לפרובוקציה הזו להבין את אחריותם המלאה להרס בסיס היחסים הרגילים בין מדינותינו", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי.

הסיפור האחרון מוסיף מתיחות בין רוסיה למערב בגלל ההתעצמות הצבאית של רוסיה בגבולותיה המערביים עם אוקראינה, ויחסיה לפוליטיקאי איש האופוזיציה אלכסיי נבלני. שרי החוץ של האיחוד האירופי נקבעו לדון בנושאים הללו בפגישה היום (שני).

כזכור גם ארה"ב הכריזה השבוע על סנקציות ועל גירושם של עשרה דיפלומטים רוסים כנקמה על מה שלדברי וושינגטון היה התערבות הקרמלין בבחירות בארה"ב, פריצות סייבר ופעילות עוינת אחרת. ארה"ב הודיעה ביום ראשון כי היא עומדת לצד צ'כיה "בתגובתה הנחרצת נגד פעולותיה החתרניות של רוסיה על אדמת צ'כיה".

גירוש דיפלומטים רוסיה צ'כיה התערבות רוסיה בבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד