י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המבחן של ימינה

סוף סוף: היום תצביע הכנסת על הוועדה המסדרת

באיחור אופייני יונחו במהלך היום שתי הצעות להקמת הוועדה המסדרת. אחת של גוש הימין והשניה של גוש השינוי | מי שתיאלץ לנקוט צד היא מפלגת 'ימינה' הנתונה בימים האחרונים ללחץ כבד מצד גוש הימין שלא לחבור לעמדת גוש השינוי

סוף סוף: היום תצביע הכנסת על הוועדה המסדרת
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבועיים לאחר השבעת הכנסת, רק היום יצביעו בכנסת על הקמת וועדת הכנסת. זאת כאשר עדיין קיימת מחלוקת בין מחנה הימין למחנה השינוי כשבתווך נמצאת סיעת ימינה בעמדת ההכרעה, אך שם טרם הכריעו כיצד לנהוג.

על שולחן הכנסת יונחו שתי הצעות, האחת של מחנה הימין שמעניק לרע"מ ולימינה את עמדת הכף המכריעה, ומנגד עמדת גוש השינוי שמציבה רק את ימינה במוקד ההכרעה בכל הצבעה שתעלה לוועדה המסדרת במהלך השבועות הקרובים.

מיד עם הקמת הוועדה, חברי הכנסת שחברים בה ימנו ראשי ועדות לשתי הוועדות הזמניות, ועדת הכספים עליו מתמודד היו"ר הנוכחי משה גפני וועדת חוץ וביטחון שככל הנראה גם בראשה יעמוד נציג מטעם גוש הימין.

אתמול אמר חבר הכנסת מיקי זוהר כי הוא יקיים את ההצבעה בכל מקרה. כאמור, בליכוד יניחו את שתי ההצעות בתקווה שימינה יצביעו עם הימין. יצויין כי אמש הופעל לחץ כבד על ימינה אך הם מצידם הבהירו כי טרם קיבלו הכרעה בנושא.

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש בסרטון שפרסם: "אני קורא לבנט, מחר, להצטרף להצעה שלנו להקמת הוועדה המסדרת, שתשמור על הכוח של הימין ותשאיר גם לו זכות וטו. אין שום סיבה שיחבור לשמאל, לא בעניין הזה ולא בשום עניין אחר".

מפלגת ימינה משה גפני ועדת חוץ וביטחון מפלגת רע"מ ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד