י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בזה אחר זה

יממה של הכרעות: ראשי המפלגות יישאו הצהרות

הרכבת הממשלה על הכוונת: בזה אחר זה יעלו לנאום היום (שני) בשעות אחר הצהריים, ראשי המפלגות השונות כאשר על הפרק התייחסותם למצב לפלונטר הפוליטי - סער צפוי לשבור שתיקה לראשונה מאז הבחירות | חברי הכנסת של 'ש"ס' הגישו את הצעת החוק לבחירות ישירות

יממה של הכרעות: ראשי המפלגות יישאו הצהרות
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

בעוד ההצעה לבחירות בזק לראשות הממשלה עומדת על הפרק והוגשה היום ע"י חברי סיעת ש"ס, בזה אחר זה יעלו היום (שני) לנאום רוב ראשי המפלגות בישיבות סיעותיהן.

היו"רים צפויים להתייחס למצב הפוליטי הסבוך, ומי שצפוי לשבור שתיקה הוא יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, ששמו הועלה כמי שיכול לעזור לנתניהו להרכיב ממשלה, בקונסטלציות שונות.

גדעון סער ינאם בשעה 14:00, ניצן הורביץ יו"ר 'מרצ' ב- 14:15. ראש הממשלה נתניהו צפוי לנאום בשעה 14:30, גם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ינאם 14:30. יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ ינאם 14:45, כאשר עשר דקות לאחר מכן יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי ב- 14:55.

יו"ר 'שס' אריה דרעי ינאם בשעה 15:00, ויו"ר 'יש עתיד' בני גנץ 15:15. יו"ר 'רע"מ' מנסור עבאס ינאם בשעה 15:30.

לאחר ההצהרות, תעלה ההצבעה בכנסת על הרכבי הוועדה המסדרת. ההצעה של מפלגת השלטון להרכב הוועדה, היא 10 חברים לכל גוש (בעד ונגד נתניהו), 1 ל'ימינה' ו-1 'לרע"מ'. בעוד ההצעה של 'יש עתיד' היא 14 לגוש נתניהו, 16 לגוש נגד נתניהו, 2 לימינה' ו1 ל'רע"מ'.

בנט, שאף הצהיר שבוע שעבר כי נתניהו יכול לספור את אצבעותיו של מפלגתו לממשלת ימין, לא הגיע לסיכום עם 'הליכוד' להצעה שהציע זוהר, בעיקר בגלל שבהצעה של לפיד יש יותר השפעה ל'ימינה'.

כאמור, מוקדם יותר הגישו חברי הכנסת משה ארבל ומיכאל מלכיאלי הגישו את הצעת החוק לבחירות ישירות לראשות הממשלה, כפי שפורסם אתמול ב'חדשות 12'.

‏על פי הצעת החוק, הבחירות יתקיימו תוך חודש, כל ח"כ יוכל להתמודד ובתנאי שיהיו לו 20 ח"כים שימליצו עליו (כל ח"כ יחתום פעם אחת). בנוסף, כדי לנצח צריך לפחות 40% מהקולות ואם לא יצליח אף אחד מהמועמדים להביא כזה - יתקיים סיבוב נוסף.

 

ביבי נתניהו גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד