ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפסד לנתניהו

דרמה בכנסת: בליכוד רקמו דיל עם ימינה אך רע"מ הפילה את ההצעה

על רקע המגעים להרכבת ממשלה, 'ימינה' הודיעה במפתיע לקראת ההצבעה כי תתמוך בהצעה להרכב הוועדה המסדרת לפי 'הליכוד' - אלא שרע"מ של מנסור עבאס הצביעה נגד וההצעה נפלה, מה שמעלה חשש להליך הבא של הדחת יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני

דרמה בכנסת: בליכוד רקמו דיל עם ימינה אך רע"מ הפילה את ההצעה
נתניהו בכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מכה לימין: בעוד נבדקת האפשרות לבחירות ישירות, חברי הכנסת הצביעו היום (שלישי) נגד ההצעה של 'הליכוד' להרכב הוועדה המסדרת. לאחר רע"מ התנגדה במפתיע וההצעה נפלה למרות הדיל שנרקם בדקה ה-90 עם 'ימינה', ואילו הצעת 'יש עתיד' קיבלה את הרוב הדרוש כך שגוש השינוי ישלוט בכנסת.

בשעות שלפני ההצבעה היו דיווחים לפיהם בנט ילך עם ההצעה של גוש השינוי, שכן הוא קיבל מהם יותר נציגים בוועדה, אלא שאז הופעל מכבש לחצים על בנט, שכלל גם פגישה עם גפני, ודקות קודם ההצבעה הודיעו בימינה על תמיכה בהצעה של גוש הימין בתמורה לכך שיקבלו נציג נוסף על חשבון הליכוד בוועדה, כך שיישמר מעמדה כלשון המאזנים.

מנסור עבאס במליאה

אלא שרגע לפני תום ההצבעה, הפתיעו נציגי רע"מ והצביעו נגד הליכוד ובכך הפילו את הצעתם. ההפסד נחשב למכה קשה מאוד לגוש הימין שתאבק על השליטה בכנסת בימים הקריטיים בזמן שנותר להם בניסיון להרכיב את הממשלה.

הצעת גוש השינוי שנתמכה על ידי סיעות יש עתיד, העבודה, ישראל ביתנו, מרץ, כחול לבן, תקווה חדשה והרשימה המשותפת זכתה לרוב במליאה ובכך הם יקבלו שליטה בכנסת עם אפשרות להדיח בימים הקרובים את יו"ר הכנסת וכן לנהל את הוועדות הזמניות ובהן ועדת הכספים שהייתה עד כה בידי משה גפני.

מנסור עבאס נפתלי בנט מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד